Cennikowe wydatki reklamowe firm farmaceutycznych w tzw. tradycyjnych kanałach komunikacji (bez internetu) w I kwartale br. wyniosły ponad 1,24 mld zł. Było to 5 proc. więcej niż w analogicznym okresie ub.r. - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl .
Najwięcej branża ta wydała w telewizji - bo 826,1 mln zł. Było to jednak 2,4 proc. mniej niż rok temu. Koncerny farmaceutyczne zmniejszyły też nakłady na reklamy na outdoorze (o 56,5 proc., do 2,8 mln zł) oraz w kinach (o 74,2 proc., do 2,3 mln zł).
Chętniej niż rok temu inwestowały natomiast w reklamy w prasie. Na te w dziennikach przeznaczyły blisko 16 mln zł, o 182 proc. więcej w niż rok wcześniej, zaś na wsparcie na łamach magazynów wydały o 49 proc. więcej - 62,1 mln zł. Tradycyjnie już wzrosły też wydatki farmaceutyków w radiu - o 21,9 proc., do 333,4 mln zł.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/2-5-proc-wiecej-na-reklamy-w-polsce-radio-z-wiekszym-wzrostem-niz-internet-w-dol-tylko-prasa-raport ##
Największym reklamodawcą firm farmaceutycznych niezmiennie już od dłuższego czasu jest Aflofarm Farmacja Polska, którego budżet jest kilka razy większy niż głównych konkurentów. W pierwszych trzech miesiącach br. cennikowo zainwestował w reklamy ponad 397 mln zł, o 27,7 proc. więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym.
Największy wzrost wydatków reklamowych w branży farmaceutycznej miała w tym roku firma Olimp Laboratories - zwiększyła je o 70 proc. do 86,2 mln zł. Niewiele mniejszy wzrost zanotował Natur Produkt Zdrovit, który zainwestował w reklamęy 63,1 proc. więcej - 34,2 mln zł.
W omawianym okresie wzrosły też wydatki Polpharmy (o 21,4 proc., do 59,2 mln zł) oraz Sanofi-Aventis (o 7,6 proc., do 28,6 mln zł).

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/telekomy-przenosza-reklamy-z-prasy-do-radia-kin-i-telewizji-orange-i-polkomtel-w-dol-w-gore-play ##
Kilka firm farmaceutycznych w pierwszych trzech miesiącach br. mocno zmniejszyło cennikowe wydatki w mediach tradycyjnych: USP Zdrowie - o 40,1 proc. do 83 mln zł, Herbapol Lublin - o 27,8 proc. do 25,1 mln zł, a Novascon Pharmacuticals - o 20,7 proc. do 24,2 mln zł.
Mniej wydali też Reckitt Benckiser Polska i Novartis Poland. Pierwsza firma zmniejszyła inwestycje reklamowe o 16,5 proc. do 30,3 mln zł, a druga - o 13,4 proc. do 30,5 mln zł.
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sieci-sklepow-reklamuja-sie-wiecej-w-radiu-i-telewizji-lidl-liderem-tesco-i-kaufland-mocno-w-gore ##











