Więcej reklam sklepów w radiu. Lidl, Tesco i Carrefour z większymi wydatkami, w dół Biedronka

Przez jedenaście miesięcy ub.r. sieci handlowe wydały na reklamę w tradycyjnych mediach jedną piątą więcej niż w 2014 roku. Zwiększyły swoją obecność w radiu, wydając w nim niemal tyle samo co w telewizji. Największy wzrost wydatków dotyczy Carrefoura i Kauflanda, zaś Jeronimo Martins Polska (właściciel Biedronki) jako jedyny z czołówki zredukował budżety reklamowe.

bg
bg
Udostępnij artykuł:
Więcej reklam sklepów w radiu. Lidl, Tesco i Carrefour z większymi wydatkami, w dół Biedronka
fot. Shutterstock.com

W okresie od stycznia do listopada 2015 roku tradycyjne media zarobiły cennikowo na reklamie sieci handlowych 1,27 mld zł - wynika z raportu Kantar Media przygotowanego dla Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto bez rabatów, obejmujące wszystkie media poza internetem). Było to 21,1 proc. więcej w porównaniu z tym samym okresem 2014 roku.

W omawianym okresie sieci handlowe zwiększyły nakłady jedynie na reklamę radiową - kosztem pozostałych mediów, w których swoją obecność zredukowały.

Wydatki reklamowe w telewizji spadły w skali roku o 0,1 proc., do 592,3 mln zł, w magazynach - o 7,5 proc., do 55,3 mln zł. Marketerzy z branży handlowej na outdoor przeznaczyli 5,8 proc. mniej (49,6 mln zł), a na reklamę w dziennikach - 19 proc. mniej (26,4 mln zł). Reklamy indoorowe warte były zaś 1,6 mln zł, o 15 proc. mniej niż przed rokiem.

Budżety z tych mediów trafiły do radia, które na reklamach sieci handlowych zarobiło przez jedenaście miesięcy ub.r. niewiele mniej niż telewizja, bo blisko 547 mln zł. Było to 86,4 proc. więcej w porównaniu z analogicznym okresem 2014 roku.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/23-mld-zl-wydano-na-reklamy-telewizyjne-w-2015-roku-liderem-aflofarm ##

Największym reklamodawcą mediów pozainternetowych wśród sieci handlowych pozostaje Lidl Polska z wydatkami w wysokości 485,4 mln zł - większymi w skali roku o 17,6 proc. Przypomnijmy, że od jesieni ub.r. Lidl prowadzi kampanię „Dorota, Karol i Goście” w oparciu o nową strategię komunikacji - cotygodniowego talk-show prowadzonego przez Dorotę Wellman i Karola Okrasę. Tuż przed sylwestrem w reklamach z nimi wystąpił Krzysztof Ibisz.

Jednak największą dynamikę nakładów reklamowych w omawianym okresie zanotował Carrefour Polska, który zwiększył je o blisko 200 proc. w skali roku. Przez jedenaście miesięcy 2015 roku firma wydała 119,8 mln zł wobec 40 mln zł w podobnym okresie 2014 roku. W prowadzonej od początku grudnia ub.r. Carrefour promował się albumem i kartami z „Gwiezdnych wojen”.

Znacząco wzrosły też wydatki reklamowe firmy Kaufland Polska  z 53,2 do 91,5 mln zł (więcej o 71,8 proc.). Z kolei na reklamach Tesco Polska media zarobiły 144,2 mln zł - 53,5 proc. więcej w skali roku. Od grudnia ub.r. Tesco prowadzi działania promocyjne już bez Roberta Makłowicza, a w nowych reklamach stawia na relacje i więzi rodzinne.

Jedyna sieć handlowa, która w omawianym okresie zredukowała inwestycje reklamowe w tradycyjnych mediach, to Jeronimo Martins Polska, właściciel dyskontów Biedronka. Reklamy tej marki w okresie od stycznia do listopada 2015 roku kosztowały 189,6 mln zł, czyli 30,5 proc. mniej niż rok wcześniej. W bożonarodzeniowych reklamach Biedronka ograniczyła działania skupione na promowaniu ofert cenowych, pokazując w nich jako głównego bohatera małego chłopca.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"