Wielka Brytania: w 2015 r. ponad połowa wydatków reklamowych na internet

W 2015 r. brytyjscy reklamodawcy wydadzą ponad 50 proc. swoich budżetów na działania w internecie. - To wynik entuzjazmu Brytyjczyków dla nowych technologii i zakupów online - mówi Adam Smiths, dyrektor ds. rozwiązań przyszłości w agencji GroupM.

ps
ps
Udostępnij artykuł:
Wielka Brytania: w 2015 r. ponad połowa wydatków reklamowych na internet

Według przewidywań ekspertów z GroupM, sieci agencji i domów mediowych należącej do holdingu WPP, w 2015 r. Wielka Brytania stanie się pierwszym rynkiem na świecie, gdzie wydatki na reklamy w mediach cyfrowych będą wyższe niż te związane z tradycyjnymi kanałami komunikacji.

Prognozy zakładają, że do końca 2015 r. całość wydatków reklamowych na Wyspach Brytyjskich osiągnie sumę 15,7 mld funtów, z czego 8 mld zostanie przeznaczonych na rynek cyfrowy, obejmujący internet w różnej formie, w tym media społecznościowe i rozmaite aplikacje. To oznacza, że po raz pierwszy segment digitalowy w Wielkiej Brytanii zarobi na reklamach więcej niż drukowana prasa, telewizja, radio czy kino razem wzięte.

Adam Smiths, dyrektor ds. rozwiązań przyszłości w GroupM twierdzi, że przewidywany wzrost wydatków na cyfrową reklamę jest efektem zainteresowania Brytyjczyków nowymi technologiami. - Mieszkańcy Wielkiej Brytanii są na świecie największymi entuzjastami elektronicznych gadżetów, urządzeń przenośnych oraz internetowych zakupów - powiedział Smiths dziennikowi „The Guardian”. - Wśród Brytyjczyków jest największy odsetek kart kredytowych i płatniczych podpiętych do rozmaitych kont w internecie. Reklamodawcy podążają za tym rosnącym trendem wraz ze swoimi budżetami - podkreślił Smiths.

Według ekspertów GroupM najszybciej rosnącym segmentem reklamy internetowej będzie display, na który wydatki w 2015 r. wzrosną o 20 proc. do sumy 2,7 mld funtów, z czego 39 proc. zostanie przeznaczonych na reklamy banerowe w urządzeniach mobilnych. Z kolei środki przeznaczone na płatne reklamy w wyszukiwarkach (głównie w Google, którego udział na brytyjskim rynku wynosi ponad 90 proc.) osiągną poziom 4,2 mld funtów. Znaczącym beneficjentem przewidywanych wydatków ma się stać także Facebook, który w 2015 r. może zarobić od brytyjskich reklamodawców ponad 720 mln funtów.

Smiths zaznacza, że media cyfrowe w ciągu ostatnich kilku lat odebrały znaczącą część budżetów reklamowych drukowanej prasie, a teraz zaczną je przejmować od segmentu telewizyjnego. - Oczywiście nie stanie się tak od razu, będzie to proces postępujący w dłuższej perspektywie czasu - tłumaczy. - Nie ulega jednak wątpliwości, że nadawców telewizyjnych w przyszłości czeka ciężka walka o przyciągnięcie budżetów reklamowych. I niestety wszystko wskazuje na to, że tę walkę przegrają - zapowiada.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu