Wirtualna Polska przed Onetem, Interia zwiększa przewagę nad Gazeta.pl, w górę o2.pl

W październiku br. Grupa Wirtualna Polska utrzymała niewielką przewagę zasięgową nad Grupą Onet-RASP. Duże spadki zanotowały Grupa Allegro-GG, Grupa Cyfrowy Polsat i Orange.pl, zyskały natomiast m.in. Google, Facebook, YouTube, Grupa Interia.pl i o2.pl.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Strony Google w październiku br. odwiedziło 23,31 mln polskich internautów (rozumianych jako realni użytkownicy), 94,6 proc. wszystkich osób korzystających w naszym kraju z sieci - wynika z badania Megapanel PBI/Gemius. W skali miesiąca serwisy zyskały 214,2 tys. odwiedzających (porównywanie zmian rok do roku jest mało miarodajne, ponieważ od maja br. wyniki Megapanelu są oparte na znacząco większej ogólnej liczbie polskich internautów, w efekcie czego większość stron z miesiąca na miesiąc zyskała po kilkanaście proc. użytkowników). Facebook miał w październiku 19,54 mln polskich użytkowników (o 152,9 tys. więcej niż we wrześniu), a YouTube - 18,56 mln (o 219,3 tys. więcej).

Po ok. 18 mln użytkowników zanotowały na swoich stronach Grupa Wirtualna Polska i Grupa Onet-RASP, od miesięcy rywalizujące mocno o pozycję lidera zasięgowego wśród polskich wydawców. Serwisy pierwszego zyskały w skali miesiąca 13,6 tys. odwiedzających, a drugiego - 34,8 tys., w efekcie różnica między nimi zmalała do 68,7 tys.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-pazdzierniku-2015-roku ##

Strony Grupy Allegro-GG odwiedziło o 361,4 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, serwisy Microsoftu i MSN - o 234 tys., Grupy Cyfrowy Polsat - o 419 tys., a Orange.pl - o 436,4 tys.

Grupa Interia.pl, która na początku października przejęła serwisy Promoceny.pl i Okazjum.pl, zyskała w skali miesiąca 157,6 tys. użytkowników, a ponieważ Grupa Gazeta.pl straciła ich 101,2 tys., różnica zasięgowa między tymi wydawcami wzrosła do 2,6 mln użytkowników. Natomiast serwis bukmacherski Bet-at-home.com zanotował aż 772,3 tys. odwiedzających więcej niż we wrześniu.

grafika

W zestawieniu stron objętych audytem site-centric do wyników Grupy Wirtualna Polska nie dodano (wskutek niepełnego oskryptowania) statystyk stron Finansowysupermarket.pl i Jedenwniosek.pl, a do Grupy Onet-RASP - danych Ofeminin.pl, dlatego obaj wydawcy zanotowali nieco niższe wyniki.

Strony Grupy TVN odwiedziło o 137,8 tys. internautów mniej niż we wrześniu, natomiast serwisy Telewizji Polskiej - o 352 tys. więcej.

Witryny Bonnier Business Polska (wydawcy „Pulsu Biznesu”) po raz pierwszy zostały sklasyfikowane razem z przejętą przez wydawcę na początku br. Grupą Bankier.pl - razem miały 2,61 mln użytkowników.

grafika

Adres Google.pl odwiedziło 22,73 mln polskich internautów, o 273,6 tys. więcej niż we wrześniu, a Google.com - 16,27 mln, o 240,9 tys. więcej. Wzrosty identyczne jak całe te portale osiągnęły też Facebook i YouTube.

Największe polskie portale zanotowały natomiast spadki liczby użytkowników: Onet.pl o 31,7 tys., Allegro.pl - o 85,7 tys., a WP.pl - o 18,8 tys. Jeszcze więcej odwiedzających straciły Interia.pl (264,7 tys.), OLX.pl (311,2 tys.), Gazeta.pl (361,2 tys.) i Orange.pl (436,4 tys.).

Za to o2.pl, które z początkiem października wystartowało w nowej wersji, wspartej kampanią reklamową, zyskało w skali miesiąca aż 1,32 mln użytkowników.

grafika

Strony Grupy Allegro-GG zanotowały 4,07 mld odsłon krajowych, o 131,2 mln mniej niż miesiąc wcześniej (to 3,1 proc. w dół), a Grupy Wirtualna Polska (bez witryn Finansowysupermarket.pl i Jedenwniosek.pl) - 3,69 mld, o 19,5 mln mniej (0,5 proc. w dół).

Z kolei serwisy Grupy Onet-RASP (bez Ofeminin.pl) zyskały 51,5 mln odsłon (1,6 proc. w górę), te Grupy Interia.pl - 52,3 mln (4,3 proc.), a Grupy Gazeta.pl - 42,7 mln (5,9 proc.).

W ujęciu procentowym największy wzrost zanotowała Bezuzyteczna.pl (o 35,4 mln odsłon, czyli 34,1 proc.), a największy spadek - strony Cyfrowego Polsatu (o 12,2 mln odsłon, czyli 12,6 proc.).

grafika

Skype zanotował na komputerach 10,07 mln programów uruchomionych przez polskich internautów, o 218,7 tys. więcej niż miesiąc wcześniej, a Windows Media Player - 9,31 mln, o 207,9 tys. więcej.

Za to komunikator GG, pod koniec października przejęty od Grupy Allegro-GG przez Xevin Investments, miał o 176,9 tys. uruchomionych programów mniej niż we wrześniu, a OneDrive - o 233,5 tys. mniej.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji