Wirtualna Polska pierwszym sygnatariuszem Kodeksu Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic z grona wydawców

Wirtualna Polska jako pierwszy wydawca przyjęła Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic. Dokument, zainicjowany przez grupę roboczą programmatic IAB Polska, funkcjonuje na rynku od sierpnia 2019 r.

jd
jd
Udostępnij artykuł:

Sygnatariusze zobowiązują się do przestrzegania określonych kryteriów i zasad obowiązujących w obszarze, za który odpowiadają. Naruszenia kodeksu podlegają weryfikacji i ocenie według ściśle określonych reguł opisanych w warunkach przystąpienia, które są częścią dokumentu.

Wirtualna Polska przyjmuje Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic

Od sierpnia 2019 roku kodeks sygnowało już kilkanaście firm - głównie agencje oraz firmy technologiczne. Teraz sygnatariuszem dokumentu została Wirtualna Polska, jako pierwszy wydawca.

- To bardzo ważne, aby kolejni właściciele mediów cyfrowych dołączyli do inicjatywy, bo jak pokazuje opublikowany w 2016 roku przez WFA (World Federation of Advertisers) poradnik „Kompendium wiedzy dla inwestorów medialnych dot. fraudów reklamowych” to właśnie wydawcy tracą przychody wskutek obecności w ekosystemie programmatic nieuczciwych i działających niezgodnie ze standardami graczy - tłumaczy Elżbieta Kondzioła, online sales director w Lovemedia, szefowa grupy roboczej programmatic przy IAB Polska.

Joanna Pawlak, prezes zarządu Wirtualna Polska Media, dodaje:- Kodeks Dobrych Praktyk Reklamy Programmatic, który współtworzyliśmy, to naturalny krok w kierunku standaryzacji rynku. Musimy dbać o to, by wszystkie reklamy były zgodne z prawem i dobrymi praktykami, dlatego coraz intensywniej audytujemy również reklamy programatyczne, mobilizując naszych partnerów biznesowych do ciągłej pracy nad jakością.

Polska wersja Kodeksu powstała na licencji niemieckiej organizacji branżowej BVDW, stanowiącej część globalnej sieci IAB. Code of Conduct Programmatic Advertising od 2016 roku funkcjonuje w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. Członkostwo w IAB Polska nie jest wymagane przy podpisywaniu deklaracji.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!
Materiał reklamowy

Plebiscyt na Młodzieżowe Słowo Roku rozstrzygnięty!

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day

Google i Apple wdrażają awaryjne zabezpieczenia po atakach zero-day