Właściciel Oreo chce ściąć koszty reklam nawet o połowę. Dzięki AI

Koncern spożywczy Mondelez wykorzystuje już narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji do przygotowywania materiałów reklamowych. Ma to pomóc obniżyć koszty produkcji reklam nawet o połowę - donosi Reuters.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Właściciel Oreo chce ściąć koszty reklam nawet o połowę. Dzięki AI
Reklama Oreo

Jak poinformował agencję Reuters jeden z członków kierownictwa Mondelez, koncern chce obniżyć koszty produkcji reklam o 30 do nawet 50 proc. Prace nad autorskim narzędziem firma rozpoczęła już w zeszłym roku we współpracy z firmą informatyczną Accenture. Oczekuje, że będzie ono w stanie generować w całości nawet spoty telewizyjne. Na opracowanie narzędzia wydano 40 mln dolarów.

AI śmiało wkracza w świat reklamy

Mondelez już korzysta z własnego narzędzia w przygotowywaniu materiałów do social mediów dla marek Chips Ahoy i czekolady Milka czy ciasteczek Oreo.

Reklamy telewizyjne słodyczy Mondelez stworzone przy użyciu AI mają ujrzeć światło dzienne jeszcze w sezonie świątecznym 2026 roku, a potencjalnie także przed Super Bowl 2027.

Jednocześnie zachodzi obawa o przyjęcie takich reklam wśród klientów - zwłaszcza na amerykańskim rynku. Warto wspomnieć o tym, co się stało się po publikacji świątecznej reklamy Coca-Coli, stworzonej w ubiegłym roku przez AI. Wtedy to konsumenci nazwali reklamę "bezduszną" i przerażającą.

W portfolio Mondelez znajduje się wiele znanych marek słodyczy i przekąsek, takich jak Oreo, Milka, Alpen Gold, Belvita, Tuc oraz Halls. Firma produkuje również m.in. kawy (np. Jacobs, Maxwell House).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Polskie Radio 24 z nową oprawą dźwiękową

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Nowa prezes PwC w CEE. Agnieszka Gajewska zastąpi Adama Krasonia

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Dorota Wysocka-Schnepf stawia na YouTube'a. "Poczucie powinności wobec prawdy" [TYLKO U NAS]

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Wielka przeprowadzka "Królowej przetrwania". Programu nie będzie w TVN7

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości
Materiał reklamowy

Elastyczny harmonogram płatności - maksymalny komfort przy zakupie nieruchomości

CBA rok temu wkroczyło do Polsatu. Co dalej ws. umów sportowych z TVP?

CBA rok temu wkroczyło do Polsatu. Co dalej ws. umów sportowych z TVP?