Właściciel Oreo chce ściąć koszty reklam nawet o połowę. Dzięki AI

Koncern spożywczy Mondelez wykorzystuje już narzędzia generatywnej sztucznej inteligencji do przygotowywania materiałów reklamowych. Ma to pomóc obniżyć koszty produkcji reklam nawet o połowę - donosi Reuters.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Właściciel Oreo chce ściąć koszty reklam nawet o połowę. Dzięki AI
Reklama Oreo

Jak poinformował agencję Reuters jeden z członków kierownictwa Mondelez, koncern chce obniżyć koszty produkcji reklam o 30 do nawet 50 proc. Prace nad autorskim narzędziem firma rozpoczęła już w zeszłym roku we współpracy z firmą informatyczną Accenture. Oczekuje, że będzie ono w stanie generować w całości nawet spoty telewizyjne. Na opracowanie narzędzia wydano 40 mln dolarów.

AI śmiało wkracza w świat reklamy

Mondelez już korzysta z własnego narzędzia w przygotowywaniu materiałów do social mediów dla marek Chips Ahoy i czekolady Milka czy ciasteczek Oreo.

Reklamy telewizyjne słodyczy Mondelez stworzone przy użyciu AI mają ujrzeć światło dzienne jeszcze w sezonie świątecznym 2026 roku, a potencjalnie także przed Super Bowl 2027.

Jednocześnie zachodzi obawa o przyjęcie takich reklam wśród klientów - zwłaszcza na amerykańskim rynku. Warto wspomnieć o tym, co się stało się po publikacji świątecznej reklamy Coca-Coli, stworzonej w ubiegłym roku przez AI. Wtedy to konsumenci nazwali reklamę "bezduszną" i przerażającą.

W portfolio Mondelez znajduje się wiele znanych marek słodyczy i przekąsek, takich jak Oreo, Milka, Alpen Gold, Belvita, Tuc oraz Halls. Firma produkuje również m.in. kawy (np. Jacobs, Maxwell House).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Nowy prezes Telewizji WTK. Będzie przebudowa firmy

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Za nami finał "Czarnej śmierci". Ilu widzów miał serial TVP1?

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Były menadżer TVN nie jest już prezesem serwisu streamingowego

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Heart & Brain będzie obsługiwać reklamowo Telewizję Polsat

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń
Materiał reklamowy

Top 10 systemów CRM na 2026 rok – porównanie funkcji, kosztów i wdrożeń

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali

TVP1 pokaże kulisy kultowych seriali