Wojas porozumiał się co do przejęcia producenta obuwia dziecięcego Bartek, udzieli mu pożyczki

Produkująca buty i galanterię skórzaną firma Wojas zawarła warunkową umowę kupna do 56 proc. udziałów producenta obuwia dziecięcego Bartek i udzielenia mu pożyczki. Na transakcję musi się jeszcze zgodzić bank PKO BP.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W ramach umowy Wojas będzie mógł objąć 28 tys. akcji serii B firmy Bartek uprawniających do 56 proc. udziałów i głosów na jej walnym zgromadzeniu. Ponadto zobowiązał się do udzielenia jej pożyczki. Nie podano wartości transakcji.

W komunikacie giełdowym Wojasa zaznaczono, że obie firmy muszą jeszcze wynegocjować wspólnie z PKO BP ostateczne warunku transakcji. Dojdzie do niej, jeśli porozumienie zostanie osiągnięte do 8 marca.

Dlaczego Wojas zdecydował się zainwestować w Bartka? - Celem osiągnięcia lepszych efektów synergii poprzez wzajemną współpracę w obszarach: sprzedaży e-commerce, poszerzeniu oferty towarowej w sklepach stacjonarnych, zwiększeniu sprzedaży eksportowej na rynki wschodnie, tańszych zakupach surowcowych, lepszemu wykorzystaniu istniejących zasobów produkcyjnych, obniżeniu kosztów najmu w centrach handlowych i ogólnego zarządu, co pozwoli do wzrostu wartości obu podmiotów - wyliczyła spółka w komunikacie.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/wojas-buty-i-torebki-kolekcja-wiosna-lato-2019-reklamowane-przez-zuzanne-bijoch-wideo,7171115355666049a ##

Wojas ze spadkiem wpływów i stratą

W pierwszych trzech kwartałach ub.r. grupa kapitałowa Wojas zanotowała 159,8 mln zł przychodów sprzedażowych netto oraz 2,99 mln zł straty netto, wobec 161,9 mln zł wpływów i 2,34 mln zł straty rok wcześniej.

Przychody firmy ze sprzedaży detalicznej zmalały w skali roku ze 136,1 do 130,3 mln zł (o 4,3 proc.), natomiast ze sprzedaży hurtowej wzrosły z 14,4 do 17,7 mln zł (o 22,2 proc.), a ze sprzedaży półproduktów, usług produkcyjnych i materiałów - z 11,3 do 11,8 mln zł (o 4,3 proc.).

Od stycznia do września ub.r. 90,9 proc. sprzedaży detalicznej zostało zrealizowane przez firmę w Polsce, 3,7 proc. na Słowacji, 3,2 proc. w Czechach, a 2,2 proc. w Białorusi i Rumunii. Na koniec września ub.r. firma miała 173 sklepy, o 9 mniej niż rok wcześniej.

Sprzedaż w sklepach stacjonarnych zmalała w skali roku o 7,1 proc., natomiast w internecie wzrosła o 21,5 proc.

86,1 proc. akcji Wojasa ma firma AW Invest należąca do jego prezesa Wiesława Wojasa. Producent od 11 lat jest notowany na warszawskiej giełdzie.

Z kolei Bartek, według sprawozdania złożonego w KRS, w 2017 roku miał 59,66 mln zł przychodów sprzedażowych i 662,4 tys. zł straty netto, a rok wcześniej - 55,59 mln zł wpływów i 574 tys. zł zysku.

tw
Autor artykułu:
tw
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele