WP.pl rok po roku: strony IT i e-commerce w górę

Wśród serwisów Wirtualnej Polski przez rok najwięcej użytkowników zyskały strony o nowych technologiach i e-commerce’owe. Od marca br. portal jest klasyfikowany razem z Orange.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem w Grupie Wirtualnej Polski i Orange jest sam portal WP.pl, który w czerwcu br. miał prawie 11 mln użytkowników. WP.pl zanotowała też zdecydowanie najwięcej odsłon, a internauci spędzali w niej najwięcej czasu.

Serwis Orange.pl, który został dołączony do Grupy Wirtualna Polska w marcu br., zapewnił jej w czerwcu prawie 3,5 mln real users i 95 mln odsłon. Ponad 3 mln użytkowników miała też platforma blogowa bloog.pl

W dalszej części czołowej dziesiątki stron WP/Orange przeważają witryny rozrywkowe: plotkarski nocoty.pl, poświęcone telewizji aleseriale.pl i teleshow.pl oraz humorystyczne niewiarygodne.pl i babol.pl. W tej grupie tematyką wyróżnia się na sygnale.pl zawierający wiadomości kryminalne.

grafika

W skali roku WP.pl zyskała ponad 250 tys. użytkowników, ale przyciągnęła prawie 250 mln odsłon mniej. Nieznaczne spadki odwiedzalności zanotowały orange.pl, bloog.pl i teleshow.pl, za to kolejne strony z pierwszej dziesiątki osiągnęły wzrosty. Najwięcej zyskał babol.pl, którego liczby użytkowników i odsłon niemal się podwoiły.

Z nowych serwisów Wirtualnej Polski największą popularność zyskał uruchomiony jesienią ub.r. politykier.pl (więcej o tej stronie).

grafika

Na samym portalu WP.pl zdecydowanie najpopularniejsze są strona główna i poczta. Dział wiadomości miał w czerwcu ponad 4 mln użytkowników, a sekcja sportowa - ponad 3 mln. Poziom 2 mln real users przekroczyły jeszcze trzy działy WP.pl, a poziom 1 mln RU - kolejnych osiem.

grafika

W porównaniu w czerwcem ub.r. strona główna WP.pl zanotowała minimalnie grosze wyniki odwiedzalności. Za to poczta zyskała prawie 400 tys. użytkowników i 35 mln odsłon, a dział finansowy - prawie 800 tys. real users i 23 mln odsłon. Z drugiej strony wiadomosci.wp.pl miały prawie 400 tys. użytkowników i ponad 45 mln odsłon mniej niż rok wcześniej, a sport.wp.pl - ok. 750 tys. użytkowników i 35 mln odsłon mniej. W przypadku serwisu sportowego spadek wynika z tego, że w czerwcu ub.r. były rozgrywane piłkarskie mistrzostwa świata.

grafika

W Grupie WP/Orange najpopularniejsze są serwisy o kulturze i rozrywce, z informacjami i publicystyką oraz strony lifestyle’owe. Natomiast między ok. 3 a 4,5 mln użytkowników zanotowały w czerwcu witryny z pięciu innych kategorii tematycznych.

grafika

Jednak w skali roku strony z czterech najpopularniejszych kategorii Grupy WP/Orange zanotowały znaczące spadki odwiedzalności. Za to serwisy o nowych technologiach zyskały ponad 800 tys. użytkowników i 40 mln odsłon, a witryny e-commerce’owe - prawie 650 tys. real users i ponad 35 mln odsłon. Z drugiej strony serwisy hostingowe WP i Orange były odwiedzane ponad dwa razy rzadziej niż rok wcześniej. Podobny spadek zanotowały witryny o budownictwie i nieruchomościach, przez co wypadły z czołówki zestawienia.

grafika

Dzięki dołączeniu stron Orange Grupa Wirtualna Polska zyskała w skali roku niecały milion użytkowników. Jednak jej zasięg procentowy wzrósł tylko minimalnie, a pod względem liczby odsłon i czasu przypadającego na użytkownika grupa zanotowała nawet spadki.

grafika

 

Wszystkie powyższe dane pochodzą z badania Megapanel PBI/Gemius, które w czerwcu ub.r. objęło 14 980 internautów, a w czerwcu br. - 13 344. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"