Wpływy reklamowe dzienników w 2010 r.: „GW" liderem, „Fakt" zyskał najwięcej

W ub.r. dzienniki cennikowo zarobiły z reklam 2,33 mld zł, czyli o 1 proc. mniej niż rok wcześniej. Liderem segmentu pozostała „Gazeta Wyborcza”, natomiast największy wzrost zanotował „Fakt”.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Z danych firmy Kantar Media przygotowanych dla serwisu Wirtualnemedia.pl wynika, że „Gazeta Wyborcza” (Agora) w 2010 roku zarobiła z reklam 783 mln zł (wszystkie kwoty dotyczą wpływów cennikowych, bez autopromocji), czyli o 2,9 proc. mniej niż rok wcześniej. W pierwszej dziesiątce zestawienia jeszcze tylko bezpłatne „Echo Miasta” (Polskapresse) zanotowało spadek przychodów reklamowych – wynoszący aż 23,4 proc. Natomiast „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) zarobił z reklam więcej niż w 2009 roku – o 27,2 proc. – w porównaniu do zsumowanych przychodów „Gazety Prawnej” i DGP, natomiast o 35,1 proc. mniej w zestawieniu z wpływami „Dziennika” i DGP. Pozostałe dzienniki z czołówki rankingu wpływów reklamowych zanotowały ich wzrosty w porównaniu do 2009 roku. „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) zarobił 19,9 proc. więcej, „Express Bydgoski” (Express Media) – 10,2 proc. więcej, „Rzeczpospolita” (Presspublica) – 9,2 proc. więcej, a bezpłatne „Metro” (Agora) – 8,5 proc. więcej. Nieco mniejsze wzrosty zanotowały „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska) – 4 proc., „Super Express” (Murator) – 3,2 proc., oraz „Polska The Times” (Polskapresse) – 1,4 proc.

  * Zsumowane wpływy „Dziennika” (ukazywał się do 12 września 2009) i „Dziennika Gazety Prawnej” (ukazuje się od 13 września 2009) ** Zsumowane wpływy „Gazety Prawnej” (ukazywała się do 12 września 2009) i „Dziennika Gazety Prawnej”  

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji