Wpływy reklamowe Jedynki zmalały o 16 proc., a Trójki o 9 proc. Polskie Radio wydało 51 proc. więcej na promocję i doradztwo

W ub.r. przychody reklamowe radiowej Jedynki zmniejszyły się o 16,4 proc. do 16,52 mln zł, a Trójki - o 9,1 proc. do 35,16 mln zł. Natomiast wydatki Polskiego Radia na promocję i usługi doradcze poszły w górę o 51 proc. do 11,41 mln zł.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według sprawozdania finansowego Polskiego Radia wpływy reklamowe Jedynki z umów bezpośrednich z klientami zmalały w ub.r. z 12,62 do 11,02 mln zł, a tych za pośrednictwem domów mediowych i agencji - z 7,16 do 5,5 mln zł.

W przypadku Trójki bezpośrednie przychody reklamowe zmniejszyły się z 18,16 do 16,6 mln zł, a od domów mediowych i agencji - z 20,52 do 18,57 mln zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/prezes-polskie-radia-agnieszka-kaminska-trojka-nie-jest-wlasnoscia-grupki-pracownikow-strzyczkowski-odgrzewal-stary-format-nowi-mlodzi-dziennikarze,7170470186763905a ##

Według badania Radio Track w całym ub.r. udział Jedynki w rynku słuchalności zmalał rok do roku z 6,8 do 5,7 proc., a Trójki - z 5,7 do 5,1 proc. Obie anteny zanotowały swój najniższy wynik w historii tego badania.

grafika

 

Obie anteny zapewniają zdecydowaną większość przychodów Agencji Reklamy Polskiego Radia. W ub.r. Jedynka zanotowała większy spadek niż cała Agencja, której wpływy gotówkowe zmalały o 11,2 proc. - z 64,64 do 57,41 mln zł.

Udział Agencji Reklamy w łącznych przychodach Polskiego Radia spadł z 19,21 do 18,16 proc.

grafika

W br. Polskie Radio zarobi z reklam znacznie mniej, podobnie jak inni nadawcy, z powodu spowolnienia gospodarczego, które od marca mocno przełożyło się na rynek reklamowy. Według danych Publicis Groupe w pierwszej połowie br. wartość polskiego rynku reklamy radiowej wyniosła 292 mln zł, o 13,6 proc. mniej niż rok wcześniej, przy czym w samym kwietniu spadek rok do roku wyniósł 43 proc., a w maju - 36 proc.

Więcej na reklamy i usługi prawne, mniej na PR

Z drugiej strony Polskie Radio zwiększyło nakłady na promocję i usługi doradcze - z 7,55 mln zł w 2018 roku do 11,41 mln zł. Wynika to m.in. z uwzględnienia w zeszłorocznym sprawozdaniu 1,3 mln zł wartości patronatów medialnych.

Wydatki nadawcy na reklamy poszły w górę z 5,77 do 7,63 mln zł, na usługi prawne - z 315,9 do 436,1 tys. zł, na usługi doradcze związane z zarządzaniem - z 197,3 do 736,4 tys. zł, a na reprezentację spółki - z 528,8 do 597,1 tys. zł.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/polskie-radio-musi-ujawnic-kwoty-nagrod-i-nazwiska-osob-nagradzanych-w-2017-i-2018-roku,7170470279116417a ##

Z kolei nakłady na usługi marketingowe i public relations zmalały z 745,2 do 697,3 tys. zł.

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"