Holding WPP poinformował, że zajmie się strategią i aktywacją mediów dla szerokiego portfolio Reckitt w Europie. Umowa obejmuje marki z kategorii zdrowie i higiena, używane codziennie przez miliony ludzi, w tym Durex, Nurofen, Strepsils, Gaviscon, Veet, Dettol (w Niemczech i Austrii jako Sagrotan), Finish i Vanish.
WPP Open ma zapewnić spójność, skalę i efektywność operacji we wszystkich krajach objętych kontraktem, bez konieczności przenoszenia czy udostępniania danych między systemami.
W komunikacie podkreślono, że WPP Open umożliwia łączenie różnorodnych źródeł danych, wykraczając poza tradycyjne identyfikatory, platformy typu walled garden oraz sieci retail media. Celem jest projektowanie bardziej zintegrowanych, opartych na danych kampanii, które mają przyspieszać wzrost marek Reckitt.

Cindy Rose, CEO WPP, powiedziała: "Marki Reckitt są ważną częścią codziennego życia setek milionów ludzi na całym świecie. Jesteśmy dumni, że możemy współpracować z firmą, na której tak wielu polega i której ufa, gdy chodzi o bezpieczeństwo i zdrowie domów, rodzin i bliskich. Cieszymy się na współpracę z Reckitt, aby napisać na nowo podręcznik marketingu w erze AI i wykorzystać pełnię możliwości WPP dla Reckitt w całej Europie".
Ryan Dullea, Chief Category Growth Officer w Reckitt, dodał: "To ważny kamień milowy w upraszczaniu naszego marketingu i zapewnieniu, że strategia i egzekucja mediów działają jako jedno. Ta decyzja odzwierciedla naszą ambicję, by zwiększyć spójność, efektywność i skalę na rynkach, co pozwoli nam realizować bardziej zintegrowane, oparte na danych kampanie, które przyspieszają wzrost naszych marek".

Umowa od stycznia 2026 roku na 21 rynkach
Współpraca rozpocznie się 1 stycznia 2026 r. Dotyczy 21 rynków europejskich i obejmie zarówno planowanie, jak i zakup mediów. Reckitt i WPP podkreślają, że integracja danych i centralne zarządzanie mają zapewnić jednolity standard działań we wszystkich krajach.
WPP zapowiada, że dzięki centralizacji i lokalnej specjalizacji zwiększy efektywność kosztową kampanii oraz ich spójność. Zgodnie z zapowiedzią strony, partnerstwo ma wspierać długofalową strategię wzrostu Reckitt w kluczowych kategoriach zdrowia i higieny.
W Polsce obsługą mediową koncernu Reckitt zajmowała się ostatnio agencja mediowa OMD. Centrala firmy przetarg mediowy dotyczący obsługi Europy rozpisała latem br. Miały w nim uczestniczyć wszystkie największe grupy mediowe, w tym również Publicis Groupe, Havas Media Network, Dentsu.










