W nowej roli Elav Horwitz ma łączyć globalnych partnerów technologicznych WPP z zespołami kreatywnymi i strategicznymi. Zadaniem jest budowanie kultury współpracy i zwinnej innowacji, aby przyspieszyć transformację klientów oraz zmienić sposób tworzenia treści, handlu i działań kulturowych. Horwitz będzie raportować do CTO WPP, Stephana Pretoriusa.
WPP podkreśla, że to element szerszej inwestycji w technologię i dane. W ostatnim czasie do firmy dołączyli m.in. Daniel Barak (global creative and innovation lead), Sarah Salter (VP global partnerships & AI innovation) i Mathieu Albrand (director of AI strategy and innovation). Zespół ma wspólnie realizować kluczowe projekty innowacyjne.
Stephan Pretorius stwierdził: - Innowacja jest w sercu wszystkiego, co robimy w WPP, a awans Elav na chief innovation officer wraz z budowanym przez nią zespołem potwierdza nasze zaangażowanie w kształtowanie przyszłości branży.
Dodał, że celem jest przekładanie zastosowanej AI na rozwiązania, które przynoszą mierzalny wpływ biznesowy klientów.

Nowy mandat obejmuje trzy filary: rozwój talentów, modele technologiczne i „innovation in motion”. WPP zapowiada wykorzystanie sieci ponad 50 młodych creative technologists z programu Creative Tech Apprenticeship (partnerem programu jest Google), szybkie prototypowanie i produkcję z użyciem AI. Firma pogłębia też dostęp klientów do modeli i narzędzi poprzez współpracę z Adobe, Amazonem, Google, IBM, Meta, Microsoftem, Spotify, TikTokiem, Universal Music Group, Robloxem, Stability AI, Vercel i startupami.
W ramach „innovation in motion” WPP będzie współtworzyć rozwiązania w WPP Open i WPP Open Pro, optymalizować procesy i pilotażowo uruchomi AI Client Council dla kluczowych klientów. Według firmy wczesny dostęp do modeli partnerów pozwala tworzyć zasoby kampanijne w kilka dni i osiągać do 70 proc. oszczędności. Jako przykład podano AKQA "The Generative Store".










