Wprost.pl z 8 mln internautów, Niezależna i wPolityce przyciągają na najdłużej

Wśród serwisów internetowych czołowych tygodników opinii zdecydowanym liderem zasięgowym jest Wprost.pl. Natomiast na Niezalezna.pl i wPolityce.pl każdy użytkownik spędził ponad 30 minut.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Według wyników badania Mediapanel opracowanych przez Wirtualnemedia.pl w sierpniu br. Wprost.pl (PMPG Polskie Media) odwiedziło 8,16 mln internautów, z których każdy spędził na stronie średnio 6 minut i 7 sekund. Witryna zanotowała 27,52 proc. zasięgu.

Platforma tygodnika „Newsweek” przyciągnęła 3,81 mln internautów (co dało 12,84 proc. zasięgu), każdego przeciętnie na 2 minuty i 58 sekund. W witrynach wszystkich tych tytułów duża część autorskich treści jest dostępna w ramach ofert subskrypcyjnych. Wydawcy nie podają, ilu użytkowników za nie płaci.

Witryny Wsieciprawdy.pl i Gazetapolska.pl są jedynie internetowymi wizytówkami „Sieci” (Fratria) i „Gazety Polskiej” (Niezależne Wydawnictwo Polskie). Z pierwszym tytułem związany jest też portal wPolityce.pl, który w sierpniu odwiedziło 1,46 mln internautów (4,94 proc. zasięgu), spędzając średnio po 30 minut i 9 sekund. Natomiast Niezalezna.pl, gdzie ukazuje się sporo tekstów z łamów „Gazety Polskiej” i „Gazety Polskiej Codziennie”, zanotowała 849,4 tys. użytkowników, 2,86 proc. zasięgu oraz 34 minuty i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/informacje-na-wp-pl-onecie-i-interii-przyciagaja-na-ponad-pol-godziny-o2-pl-i-goniec-z-duzymi-wzrostami,7169768538540161a ##

Za to żadna z pozostałych witryn z rankingu nie przekroczyła poziomu 10 minut średniego czasu korzystania. Serwis „Tygodnika Solidarność” zanotował 1,83 mln użytkowników, 6,16 proc. zasięgu oraz 2 minuty przeciętnego czasu korzystania, a Polityka.pl - 1,09 mln internautów, 3,69 proc. zasięgu oraz 5 minut i 59 sekund spędzonych średnio przez każdego.

W zestawieniu są witryny dwóch tygodników o profilu religijnym. Niedziela.pl miała 906,1 tys. użytkowników, 3,05 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 14 sekund średniego czasu korzystania, a serwis „Gościa Niedzielnego” - 723,8 tys. internautów, 2,44 proc. oraz 3 minuty i 32 sekundy przeciętnego czasu.

Natomiast witryna „Najwyższego Czasu”, od paru lat ukazującego się jako dwutygodnik, zanotowała 645,1 tys. użytkowników, 2,17 proc. zasięgu oraz 3 minuty i 49 sekund średniego czasu korzystania. W lipcu stronę odwiedziło za to zbyt mało uczestników badania Mediapanel, żeby jej wyniki mogły zostać oszacowane.

grafika

W porównaniu z lipcem witryny z czołówki zestawienia zanotowały wzrosty liczby użytkowników i spadki średniego czasu korzystania. Na Wprost.pl przybyło 387,2 tys. internautów (5 proc.), a przeciętny czas zmalał o 56 sekund (13,2 proc.), a na Do Rzeczy.pl przy wzroście o 321,1 tys. internautów (9,2 proc.) średni czas zmniejszył się o 2 minuty i 28 sekund (22 proc.).

Platforma „Newsweeka” zyskała 195,5 tys. odwiedzających (9,6 proc.), Tysol.pl - 994,2 tys. (119,2 proc.). Równocześnie w pierwszej witrynie przeciętny czas korzystania zmalał o 17 sekund (8,7 proc.), a w drugiej - o 40 sekund (25 proc.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/strona-glowna-onet-przed-wp-pl-interia-przyciaga-na-dluzej-niz-gazeta-pl,7169769477011073a ##

Wzrost w obu statystykach osiągnęły wPolityce.pl i Gosc.pl. Pierwszy portal zyskał 6,1 tys. internautów (0,4 proc.) i 10 sekund średniego czasu spędzonego przez każdego (0,6 proc.), a drugi - 102,7 tys. użytkowników (16,5 proc.) oraz 2 minuty i 10 sekund przeciętnego czasu korzystania (158,5 proc.)

Za to Niedziela.pl straciła 74,2 tys. użytkowników (7,6 proc.) oraz 25 sekund średniego czasu korzystania (11,4 proc.), a na Niezalezna.pl przy wzroście liczby odwiedzających o 63,8 tys. (8,1 proc.) przeciętny czas korzystania zmniejszył się o 2 minuty i 58 sekund (7,9 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

Finał programu "Ej, Stara!". Ilu widzów miał nowy format Doroty Szelągowskiej?

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

REM oddala skargę policji na reportaż "Superwizjera TVN"

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele

Co trzyma Polaków przy płatnej telewizji? TVN24 na czele