Wspólne badanie mediów od Gemiusa, Nielsena i Millward Brown pokaże łączny zasięg i czas korzystania

Przygotowywane razem przez Gemius, Nielsen Audience Measurement i Millward Brown badanie korzystania przez Polaków z różnych mediów będzie pokazywać łączny zasięg i czas korzystania z poszczególnych stacji, tytułów i serwisów we wszystkich mediach. Termin udostępnienia takich statystyk nie jest jeszcze znany.

tw
tw
Udostępnij artykuł:
Wspólne badanie mediów od Gemiusa, Nielsena i Millward Brown pokaże łączny zasięg i czas korzystania
Emil Pawłowski

Zapowiedziane w środę badanie będzie oparte na pomiarach i sondażach korzystania z mediów realizowanych dotychczas przez Gemius, Nielsen Audience Measurement i Millward Brown. Są one jednak oparte na różnych metodologiach i cyklach czasowych.

- Największym wyzwaniem jest integracja wyników realizowanych na różnych próbach badawczych, z których każda ma swoje unikalne cechy. W obrębie tych prób każda firma badawcza dokonuje pomiaru różnorodnych zachowań z różną częstotliwością pomiaru. Kluczowym celem jest takie zaprojektowanie badania, aby dostarczyć klientom wiedzę o wspołogladalności mediów - mówi portalowi Wirtualnemedia.pl Emil Pawłowski, dyrektor ds. metodologii w Gemiusie.

Badania czytelnictwa  prasy i słuchalności radia (zajmuje się nimi Millward Brown) są deklaratywne, a dane są udostępniane zbiorczo z 6 miesięcy. Badanie oglądalności (prowadzi je Nielsen Audience Measurement) to estymacja na całą populację wyników pomiaru oglądania telewizji przez respondentów z grupy reprezentatywnej, a wyniki dla danego programu są dostępne już następnego dnia. Natomiast pomiar odwiedzalności serwisów i aplikacji internetowych (realizowany przez Gemiusa pod nazwą Megapanel) to podsumowanie statystyk stron z wpiętymi kodami zliczającymi ruch i estymacja wyników pozostałych serwisów na podstawie zachowań uczestników badania, a wyniki są podawane dla kolejnych miesięcy.

- W tej chwili trwają prace metodologiczne nad połączeniem tych danych w jednolity zbiór - opisuje Emil Pawłowski. - Jednym z pierwszych etapów będzie połączenie danych dotyczących telewizji i internetu. Już w tej chwili możemy powiedzieć, że w lipcu Gemius uruchomi dzienną produkcję wyników oglądalności stron www, dostosowując się do cyklu produkcyjnego badania telewizji - zapowiada. - Tu warto zaznaczyć, że nie mówimy o projekcie nowego badania mediów, a o połączeniu istniejących standardów w jedną bazę danych - dodaje.

W połączonym badaniu zostanie określony całkowity zasięg i czas korzystania z poszczególnych swoich kanałów telewizyjnych i radiowych, stron www oraz tytułów prasowych we wszystkich mediach, w których są one dostępne. - Połączone badanie wszystkich mediów będzie również zawierać informacje pochodzące z badania TGI (Target Group Index), dzięki czemu wymienione wskaźniki będą dostępne także w grupach konsumenckich - dodaje Emil Pawłowski.

Firmy realizujące projekt nie wyznaczyły sobie terminu udostępnienia skonsolidowanych statystyk i sposobu ich dystrybucji. - To kwestie, które będziemy uzgadniać wspólnie z naszymi partnerami, czyli organizacjami branżowymi PBI, PBC, KBR oraz z nadawcami telewizyjnymi - zaznacza Pawłowski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów