OOHlife Izba Gospodarcza pracuje nad wspólną metodologią pomiaru kontaktów z reklamą zewnętrzną w Polsce. Projekt jest częścią szerszej strategii profesjonalizacji rynku reklamy OOH i DOOH w Polsce, zmierzającej do zwiększenia transparentności, automatyzacji planowania kampanii oraz podniesienia efektywności zakupów medialnych. W efekcie zyska cała branża – od dostawców nośników, przez domy mediowe, po reklamodawców i odbiorców reklamy – uzasadnia OOHlife Izba Gospodarcza.
– Rynek reklamy zewnętrznej stoi przed wyzwaniem synchronizacji danych i metod pomiaru, aby mogły one wspierać efektywne planowanie i zakup mediów. Celem OOHlife jest stworzenie standardu, który nie tylko będzie wiarygodny i porównywalny, ale również umożliwi dopasowanie kampanii do natężenia ruchu czy profilu demograficznego odbiorców. Do projektu zapraszamy szerokie grono ekspertów – od dostawców danych, przez środowiska akademickie, po specjalistów od ruchu drogowego – mówi Nell Przybylska, dyrektor zarządzająca Izby.

Aktualnie zasięg reklamy zewnętrznej jest badany w ramach Mediapanelu, który integruje wyniki dotyczące nośników klasycznych i cyfrowych. Jednak wielu operatorów i reklamodawców korzysta z różnorodnych, często rozbieżnych modeli pomiarowych. Dzięki nowemu wspólnemu standardowi, który ma być codziennie aktualizowany i porównywalny bez względu na typ czy lokalizację nośnika, branża zyska narzędzie precyzyjnie odzwierciedlające rzeczywisty kontakt odbiorców z reklamą.
OOHlife Izba Gospodarcza przyjmuje zgłoszenia na realizację projektu do 21 września 2025 roku. Mogą to być zarówno kompleksowe oferty obejmujące całość prac, jak i propozycje dotyczące wybranych aspektów, takich jak metodologia, wdrożenia czy analityka. Przewidziano również możliwość współpracy między różnymi podmiotami przy jednym zgłoszeniu, z jasnym podziałem zadań.

Po analizie zgłoszeń i wyborze wykonawców planowane jest doprecyzowanie harmonogramu i zakresu działań. Pierwsze testy i wdrożenia będą realizowane w pierwszym półroczu 2026 roku.











