Język polski jest Ą-Ę 21 lutego 2013 wystartowała kampania społeczna w obronie znaków diakrytycznych. Aby zwrócić uwagę na problem nieużywania ich w mailach i SMS-ach, usunięto polskie znaki ze wszystkich mediów. Zgłaszający: Ogilvy & Mather Advertising Współzgłaszający: OgilvyPR Klient: Rada Języka Polskiego Produkt: Język polski
Dyrektor kreatywny: Jan Majle Art directorzy: Joanna Biernacka, Agata Dobrowolska, Bartłomiej Walczuk, Wiktor Malinowski Copywriterzy: Bartek Klimaszewski, Wiktor Bielski Dom Produkcyjny: RedWorks Client Service: Ania Tańska, Maciej Kuś
3 złote nagrody: Kategoria: Active Advertising, podkategoria: Działania pr Kategoria: Kampania Kategoria: Radio, podkategoria: Reklama społeczna i non-profit
Lepiej pożyczyć z banku, niż od rodziny - spoty „Włóczka” i „Zigi” Zgłaszający: Brain Klient: ING Bank Śląski Produkt: Pożyczka gotówkowa Pakiet 5000zł Dyrektor kreatywny: Jakub Kamiński Art director: Łukasz Ufnalewski Copywriter: Dariusz Szablak Producent agencyjny: Aleksandra Adamczewska Dom produkcyjny: Graffiti Film Reżyseria: Maciej Kowalczuk Zdjęcia: Wit Dąbal Scenografia: Jeremi Brodnicki Dźwięk: Cafe Ole Dyrektor kreatywny: Asiya Malinowska Account director: Anna Tyburcy Account manager: Barbara Szcześniak

2 złote nagrody: Kategoria: Reklama Film, podkategoria: TV / Cinema / Usługi finansowe
Budziki „Budziki“ to reklama radiowa, która w innowacyjny sposób została umiejscowiona w ramówce o 7:00, 7:30 i o 8:00 w czasie, gdy zazwyczaj pojawiają się serwisy informacyjne. Dzięki temu słuchacze byli budzeni zaskakującym spotem o śniadaniach w McDonald’s, który od samego rana wprowadzał ich dobry nastrój. Zgłaszający: DDB Warszawa Klient: McDonald's Polska Produkt: Śniadania Dyrektor kreatywny: Zuzanna Duchniewska-Sobczak, Maciej Waligóra Art director: Maciek Twardowski Copywriter: Michał Desowski Account Manager: Anna Połka Group Account Director: Nazar Al-Khouri Producent agencyjny: Kasia Seyfried Dom produkcyjny: Cut Cut - Paweł Szmaus Reżyseria, muzyka i dźwięk: Kuba Pietrzak

Złoto: Kategoria: Radio, podkategoria: Usługi detaliczne i publiczne
Casa Mariol Wine Ink Mailing dla marki Casa Mariol wysyłany do potencjalnych biznesowych partnerów, którego częścią jest wieczne pióro wypełnione atramentem na bazie wina. Ponieważ historie biznesowe potrzebują więcej niż tylko atramentu - Odbiorca wypełnia winnym atramentem bloczek zamówienia, aby tworzyć swoje własne, udane relacje. Także z Casa Mariol. Zgłaszający: Interactive Solutions Klient: Casa Mariol Produkt: wino Dyrektor kreatywny: Piotr Chrobot Art. Director: Wojtek Kowalik, Piotr Chrobot Copywriter: Marta Frączek Dom Produkcyjny: A/H1N1 Producent: Barbara Kowalska Fotografia: Grandessa Account Menager: Katarzyna Borkowicz Muzyka: Tomasz Kuczma TJFK.pl Editor: Paweł Jaskólski Inni autorzy: Michał Pawłowski, Marc Serra, Adam Mazerall, Studio Rytmika, Karol Góreczny

Złoto: Kategoria: Active Advertising, podkategoria: Direct marketing / direct response advertising / btl
Cyberpunk 2077 Teaser „Cyberpunk 2077” jest pierwszą zapowiedzią gry powstającej w oparciu o system Cyberpunk 2020. Estetyka teasera czerpie ze świata tej amerykańskiej gry fabularnej stworzonej przez Mike'a Pondsmitha dwadzieścia lat temu. W pierwszym tygodniu po premierze film zobaczyło ponad 5 milionów osób Zgłaszający: Platige Image Klient: CD Projekt Produkt: gra komputerowa Dyrektor kreatywnym art director i copywriter: Tomek Bagiński Ilustrator i animation director: Maciej Jackiewicz Executive Producerzy: Marcin Kobylecki, Jaroslaw Sawko i Piotr Sikora
Złoto: Kategoria: Ilustracja, podkategoria: Animacje, gry komputerowe, web ilustracje
Hallo Szpicbródka Zgłaszający: summer76 Klient: Teatr Syrena Produkt: Hallo Szpicbródka Dyrektor kreatywny: Nie dotyczy Art. Director: Magda Wunsche & Samsel / 76 management Fotograf: Magda Wunsche & Samsel / 76 management Retuszer: Agnieszka Samsel Stylista: Andrzej Sobolewski Make up: Patrycja Dobrzyniecka Fryzjer: Hubert Grabowski

Złoto: Kategoria: Fotografia, podkategoria: Fotografia okołoreklamowa
Album Absolwentów WSB NLU „Let’s be the best” dla Wyższej Szkoły Biznesu z Nowego Sącza to album o wybranych absolwentach opisujący ich wspomnienia oraz ścieżkę kariery i życia. Album ma 128 stron, zawiera fotografie kolorowe i czarno białe. Twarda oprawa oklejona płótnem z tłoczeniem na 1 i 4 stronie okładki oraz grzbiecie. Zgłaszający: Chigo Design Klient: WSB NLU Produkt: Album Absolwentów Dyrektor kreatywny: Tom Szurkowski Art director: Bartek Wągrowski Copywriter: Zosia Staniszewska Fotograf: Anna Bajorek, Marcin Morawiecki Fotograf zdjęć z poprzedniej edycji: Jacek Jur Wybrane teksty: Jan Osiecki Koordynator projektu w WSB: Ela Matyja
Złoto: Kategoria: Design, podkategoria: Projekty graficzne wydawnictw

Interaktywna kartka świąteczna Dzięki połączeniu direct mailingu i kontentu tv agencja Interactive Solutions złożyła swoim klientom życzenia z okazji Bożego Narodzenia osobiście i to przy świątecznym stole! Pracownicy agencji jako rodzina Internetów zgłosili się do „Familiady”, wygrali odcinek i złożyli życzenia do kamery. Klienci odebrali je 22 grudnia w TVP2 przez specjalną ramkę, którą otrzymali pocztą. Zgłaszający: Interactive Solutions Klient: Interactive Solutions Produkt: reklama własna - kartka świąteczna Dyrektor kreatywny: Piotr Chrobot Art. Director: Wojtek Kowalik, Piotr Fuk, Wojtek Pakier Copywriter: Kamil Majewski, Michał Pawłowski, Piotr Osiński, Paweł Czartoryski CEO: Piotr Morkowski Ilustrator: Michał Murawski Animator: Piotr Bielecki Accounci: Anna Kwiatkowska i Joanna Uniwersal Zdjęcia: Przemek Chudkiewicz i Szymon Obrostek Aktorka: Magdalena Chudkiewicz Złoto: Kategoria: Reklama Film, podkategoria: Inne ekrany / Reklama korporacyjna

Mafia Reklama pokazująca, że dzięki inteligentnym światłom w Skodzie Superb, kierowca i pasażerowie nie zobaczą tego, czego nie powinni. Zgłaszający: Change Integrated Klient: Skoda Auto Polska Produkt: Skoda Superb z inteligentnymi światłami Dyrektor kreatywny: Jakub Korolczuk Art director: Tytus Klepacz, Adam Marzec Copywriter: Tytus Klepacz, Adam Marzec Retuszer: Paweł Rytka Złoto: Kategoria: Reklama Drukowana, podkategoria: Reklama prasowa / Motoryzacja
„Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi” „Zbieramy na cycki, nowe fryzury i dragi” to społeczna kampania, zachęcająca do przekazywania 1% podatku na rzecz Fundacji Rak’n’Roll, by pomóc chorym przejść przez raka. Zgłaszający: Havas Worldwide Klient: Fundacja Rak’n’Roll Produkt: kampania społeczna, zbiórka 1% podatku na rzecz podopiecznych Fundacji Rak’n’Roll Dyrektor kreatywny: Jacek Maciejewski Art director: Michał Warecki Copywriter: Jacek Maciejewski, Magdalena Szymczak Dom produkcyjny: Dream Studios Group account director: Małgorzata Wróblewska Senior strategic planner: Marcin Samek Associate director: Patrycja Rzucidło-Zając

Złoto: Kategoria: Active Advertising, podkategoria: Reklama społeczna i non-profit
Identyfikacja MiniMini+ Nowa identyfikacja graficzna kanału dla dzieci MiniMini+. Zgłaszający: Canal+ Cyfrowy Klient: Canal+ Produkt: Mini Mini+ Dyrektor kreatywny: Łukasz Słotwiński Art. director: Łukasz Słotwiński, Bartek Przepiórkiewicz, Bartek Walczuk Copywriter: Marcin Lewicki Ilustrator: Jarosław Mankiewicz Animacja: Bartek Przepiórkiewicz, Grzegorz Goldowski, Maciek Bałauszko, Miłosz Wlazło, Jarek Mankiewicz Design: Łukasz Słotwiński, Marcin Wiśniewski Typografia: Bartek Walczuk Muzyka: Szymon Wysocki. Złoto: Kategoria: Design, podkategoria: Grafika ruchoma
Okładka magazynu „2+3d” Okładka kwartalnika „2+3d”. Temat numeru: ilustracja dziecięca. Klient: Kwartalnik „2+3d” Produkt: okładka magazynu Ilustrator: Ola Cieślak Złoto: Kategoria: Ilustracja, podkategoria: Ilustracja prasowa

System identyfikacji wizualnej PZU Zakres prac agencji obejmował stworzenie strategii komunikacji wizualnej marki PZU, logo, projektu layoutów wszystkich akcydensów, materiałów brandingowych i reklamowych oraz projekt standardu oznakowania zewnętrznego i wewnętrznego. Zgłaszający: White Cat Studio Klient: PZU Produkt: PZU Dyrektor kreatywny: Michał Łojewski Art director: Michał Łojewski Designerzy: Michał Łojewski, Mariusz Lewczyk, Marcin Kuczyński DTP: Bartek Kołdej Project manager: Ewa Ereńska-Szewczuk Złoto: Kategoria: Design, podkategoria: Projekty identyfikacji wizualnej
Rak'n'Roll Records - niezależna wytwórnia muzyczna Fundacja Rak'n'Roll pomaga kobietom po terapii nowotworowej. Życie bez jednej piersi to życie w mono. Rak’n’Roll Records oferuje darmową muzykę w mono i sprzedaje ją w stereo. Dochód z działań pomaga kobietom po mastektomii wrócić do normalnego życia. W ciągu 3 pierwszych miesięcy R'n'R stał się największą niezależną wytwórnią muzyczną w Polsce. Zgłaszający: 180heartbeats + Jung v. Matt Klient: Fundacja Rak'n'Roll Produkt: Rak'n'Roll Records Dyrektor kreatywny: Mikołaj Sadowski Art director: Mikołaj Sadowski Copywriterzy: Adam Marzec, Tytus Klepacz Designer: Mariusz Czepiec, Zbigniew Flakus Concept Directorzy: Adam Marzec, Tytus Klepacz Account : Jolanta Mazurek Assistant account executive: Paulina Słota Złoto: Kategoria: Media Interaktywne, podkategoria: Digital branded content

Sesja Free Pussy Riot Sesja Free Pussy Riot została wykonana przez Zuzę Krajewską (foto) oraz Oskara Podolskiego aka OESU (typografia). Materiał został opublikowany w marcowym wydaniu magazynu K MAG: Russian Girls. Zgłaszający: magazyn „K Mag” Klient: magazyn „K Mag” Produkt: Sesja Free Pussy Riot Dyrektor kreatywny: Mikołaj Komar Art director: Mikołaj Komar Copywriter: Kaja Werbanowska Fotograf: Zuza Krajewska i Oskar Podolski (typografia) Make up: Ela Przygoda & Boom Team Włosy: Katarzyna Stefania Zalewska Złoto: Kategoria: Fotografia, podkategoria: Fotografia fashion











