10,48 mln osób oglądało ogłoszenie wyników wyborów. W TVP1 - 2,4 mln, w TVN24 - 2 mln

Prawie 10,5 mln widzów oglądało w niedzielny wieczór ogłoszenie sondażowych wyników wyborach prezydenckich. Najwięcej widzów program poświęcony wyborom śledziło w TVP1, a dalej uplasowały się TVN24 i TVP Info - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:

Między umownie przyjętą godz. 21.00 a 21.10 wyniki badania exit poll zrealizowanego przez Ipsos transmitowało na żywo 10 kanałów. Ich łączna widownia wyniosła 10,48 mln oglądających, co przełożyło się na 67,57 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 63,48 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 63,25 proc. w grupie 16-59 - wynika z danych Nielsen Audience Measurement, udostępnionych portalowi Wirtualnemedia.pl przez One House.

Najwięcej widzów ogłoszenie wyników oglądało w TVP1. Stacja miała widownię na poziomie 2,42 mln osób, co dało jej pozycje lidera całego rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z 2,03 mln widzów należało do TVN24 pokazującego w tym paśmie fragment „Czasu decyzji”.

Podium w rankingu najchętniej oglądanych stacji między godz. 21.00 a 21.10 uzupełnia informacyjny kanał TVP, który miał 1,89 mln widzów.

Czwarte, piąte i szóste miejsce w całym rynku zajęły kolejne stacje prezentujące wyniki badania exit poll. Odpowiednio były to takie kanały jak: TVN (1,55 mln), Polsat (1,13 mln) i Polsat News (856 tys.).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/andrzej-duda-wygral-wybory-prezydenckie-w-sztabie-byly-rzecznik-pis-marcin-mastalerek,7170508419086465a ##

Kolejny był TVN24 BiS, który w całym rynku zajął 8 lokatę (563 tys.), a następnie uplasowały się: WP (27 tys.; 42. miejsce), Telewizja wPolsce.pl (8 tys.; 75. miejsce) i TV Republika (3 tys.; 101. miejsce).

grafika

Na czele TVP

Spośród poszczególnych grup telewizyjnych najwięcej oglądających ogłoszenie wyników wyborów miały kanały Telewizji Polskiej, które śledziło 4,31 mln osób (TVP1 i TVP Info). Druga była tutaj Telewizja TVN - 4,15 mln widzów (TVN, TVN24 i TVN24 BiS), a trzecia - Telewizja Polsat - 1,98 mln (Polsat i Polsat News).

grafika

Dane oglądalności poszczególnych pozycji programowych poświęconych wyborom w poszczególnych stacjach.

grafika

Wieczory wyborcze relacjonowały również inne media, m.in. czołowe portale internetowe, rozgłośnie radiowe, czy tytuły prasowe. W poniedziałek Onet, „Fakt” oraz „Newsweek” podały, że ich wspólna transmisja wieczoru wyborczego została odtworzona łącznie ponad 4,3 mln razy (wyniki z transmisji i fragmentów publikowanych na portalu Onet.pl oraz na platformach mediów społecznościowych).

Z kolei w interaktywnych ankietach użytkownicy wzięli udział ponad 7600 razy. - Jako pierwsi w Polsce zrealizowaliśmy wieczór wyborczy w dwóch formatach - tradycyjnym oraz tzw. pionowym, przeznaczonym specjalnie dla użytkowników Facebooka na smartfonach. Format został bardzo dobrze przyjęty przez użytkowników, jestem przekonany, że z nami zostanie na stałe - mówi Bartosz Węglarczyk, redaktor naczelny Onet.pl.

Z kolei wieczór wyborczy Wirtualnej Polski i jego fragmenty zostały odtworzone w serwisach WP i mediach społecznościowych ponad 6 mln razy. Sama transmisja na żywo była odtwarzana prawie 2 mln razy. To najlepszy wynik w historii podobnych produkcji w Wirtualnej Polsce i najlepszy wynik niedzielnych transmisji online w polskim internecie.  Sposób realizacji wieczoru wyborczego, interaktywność i dobór gości powoduje, że coraz więcej widzów wyniki wyborów woli śledzić w smartfonach - informujeJacek Amsterdamski, szef wideo w Wirtualnej Polsce.

Wybory wygrał Andrzej Duda

Według badania exit poll firmy Ipsos w pierwszej turze wyborów prezydenckich wygrał Andrzej Duda (Zjednoczona Prawica), zdobywając 50,4 proc. głosów. Na drugiej pozycji uplasował się Rafał Trzaskowski (Koalicja Obywatelska) z poparciem 49,6 proc.

W poniedziałek rano PKW podała nieoficjalne wyniki wyborów prezydenckich z 99,97 proc. obwodów wyborczych. Według tych danych Duda zdobył 51,21 proc. głosów, a Trzaskowski - 48,79 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agata-kornhauser-duda-brak-wywiadow-to-moj-milczacy-sprzeciw-przeciw-manipulacji-i-klamstwom-w-mediach,7170508517152897a ##

Dla porównania, łączna widownia ogłoszenia wyników pierwszej tury wyborów (odbyła się 28 czerwca; dane również dla pasma 21.00.00-21.09.59) wyniosła 9,55 mln oglądających, co przełożyło się na 66,94 proc. udziału w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, 66,37 proc. w grupie komercyjnej 16-49 oraz 64,65 proc. w grupie 16-59.

Najwięcej widzów ogłoszenie wyników oglądało w TVP Info. Stacja ta miała widownię na poziomie 2,15 mln osób, co dało jej pozycje lidera całego rynku telewizyjnego. Drugie miejsce z 1,92 mln widzów należało do Jedynki.

Wówczas wieczory wyborcze pokazało 11 stacji telewizyjnych znajdujących się w monitoringu NAM.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu