W lutym 2016 roku polskie stacje telewizyjne wyemitowały łącznie 1,98 mln spotów reklamowych, o 7,84 proc. więcej niż w lutym 2015 roku. Cennikowe wydatki na reklamę (bez rabatów) we wszystkich stacjach wyniosły zaś łącznie 1,64 mld zł, co oznacza wzrost w skali roku o 14,26 proc. - wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.
Najwyższe cennikowe wpływy reklamowe, wynoszące 233,88 mln zł, odnotował w zeszłym miesiącu Polsat. Jego przychody były o 9,11 proc. wyższe niż w analogicznym okresie rok wcześniej.
Drugą lokatę zajął TVN, którego wpływy zwiększyły się o 9,63 proc. do 192,04 mln zł. Na ostatniej pozycji podium uplasowała się TVP1 (116,74 mln zł; wzrost o 40,63 proc.). Tuż za podium znalazła się TVP2 (87,80 mln zł; do góry o 21,58 proc.).
Tuż za kanałami tzw. „wielkiej czwórki” znalazła się stacja TV4 z wpływami na poziomie 45,69 mln zł i wzrostem o 18,25 proc.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/wedlug-domow-mediowych-rozszerzenie-grupy-komercyjnej-do-16-59-jest-sluszne-a-badanie-nielsen-audience-measurement-rzetelne ##
Większość mniejszych stacji znajdujących się w top 20 zanotowało wzrosty przychodów z reklam, a najwięcej zyskała telewizja TTV, która podwoiła wpływy do 25,15 mln zł.
W lutym 2016 roku najwięcej na reklamę w telewizji - 110,53 mln zł - wydała firma farmaceutyczna Aflofarm. Jej cennikowe wydatki spadły jednak rok do roku o 29,37 proc. Kolejne miejsca zajęły: Nestle (56,79 mln zł; do góry o 9,74 proc.) i Polpharma (48,72 mln zł; do góry o 66,71 proc.).
##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/tvp1-liderem-w-lutym-tvn-wyprzedzil-polsat-w-grupie-16-49-udzial-wielkiej-czworki-zmalal-do-42-31-proc ##
Prezentowane wpływy i wydatki reklamowe nie uwzględniają rabatów.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jacek-kurski-ogladalnosc-tvp-moze-byc-sztucznie-zanizana-pozytywny-audyt-pomiaru ##











