Trzy razy więcej na reklamy lodów. Koral liderem, Biedronka najbardziej w górę (Top 5)

Wydatki na reklamy lodów w I połowie br. były blisko trzykrotnie większe niż w tym samym okresie ub.r. Najwięcej wydała firma Koral, zaś budżet Biedronki na reklamy jej lodów wzrósł ponad siedmiokrotnie - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Trzy razy więcej na reklamy lodów. Koral liderem, Biedronka najbardziej w górę (Top 5)

W okresie od stycznia do czerwca br. producenci lodów wydali na reklamę w tradycyjnych mediach (bez internetu) 67,4 mln zł. To 294,6 proc. więcej niż w tym samym okresie 2020 roku – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (na podstawie danych cennikowych netto Kantar, bez rabatów).

Największym reklamodawcą w tej branży było Przedsiębiorstwo Produkcji Lodów Koral. To firma, która sprzedaje Lody Ekipy Friza. Na reklamę w mediach w omawianym okresie przeznaczyła 15,7 mln zł, czyli 92,7 proc. więcej niż przed rokiem.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/lody-koral-ekipa-najchetniej-kupowana-nowosc,7170148094490753a ##

Drugie miejsce na podium zajmuje sieć sklepów Biedronka (Jeronimo Martins Polska), która intensywnie w tym roku promuje głównie w telewizji lody marki własnej Marletto.

W mediach wydała w pierwszej połowie tego roku blisko 13 mln zł. To ponad 7 razy więcej niż w ub.r. (1,5 mln zł).

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/biedronka-lidl-promocja-lody-ekipy-dzien-dziecka,7170180686857857a ##

Trzecia w zestawieniu firma Froneri na wsparcie swoich produktów wydała z kolei 10,7 mln zł, czyli 79,7 proc. więcej rok do roku.

Kolejne miejsca w rankingu „lodowych” reklamodawców zajmują Unilever Polska, który wydał 10,6 mln zł i Lotte Wedel z wydatkami w kwocie 8,4 mln zł. Unilever reklamował w tym roku m.in. lody Big Milk

grafika

Gigantyczne wzrosty w radiu, gazetach i telewizji

Producenci lodów prawie wszystkie swoje wydatki reklamowe – 58,9 mln zł – skierowali do telewizji. Zwiększyli je znacząco w porównaniu z ub.r. , bo o 351 proc.

2,79 mln zł trafiło w tym roku do magazynów (+2,1 proc.), 2,42 mln zł – do radia (+2477 proc.). W kinach wydano 2,17 mln zł, a na reklamę zewnętrzną – 1,07 mln zł (-10,6 proc.), zaś w gazetach – 62,4 tys. zł (+2079 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online