Wydawcy tygodników opinii: koszty rosną mocno. „Gazeta Polska” podniosła cenę przy zmianie papieru na lepszy

Wzrost kosztów wydawania tytułów papierowych przy spadkach ich sprzedaży i wpływów reklamowych powoduje, że presja na podnoszenie ceny jest coraz wyższa - komentują dla Wirtualnamedia.pl przedstawiciele „Sieci”, „Newsweek Polska” i „Gazety Polskiej”. Ten ostatni tytuł podrożał niedawno, zmieniając papier z gazetowego na magazynowy.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

„Polityka” od najbliższego numeru będzie kosztować 7,90 zł, o złotówkę więcej niż poprzednio. Zapowiadając tę podwyżkę, redakcja tygodnika podkreśliła m.in., że wzrosły koszty papieru, dystrybucji kioskowej i obsługi pocztowej prenumeraty.

Podobnie sytuację rynkową opisują przedstawiciele innych tygodników opinii pytani przez Wirtualnemedia.pl. - Również dostrzegamy wzrost kosztów, na bieżąco analizujemy koszty produkcji oraz sytuację na rynku dystrybucyjnym, reklamowym i czytelniczym - mówi Marcin Biegluk, dyrektor generalny portfolio prasowego Grupy Onet-RAS Polska, wydawcy „Newsweek Polska”. - Inflacja na rynku wydawniczym jest dużo większa niż w całej gospodarce, więc rzeczywiście ceny rosną mocno - dodaje Tomasz Sakiewicz, redaktor naczelny „Gazety Polskiej”.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/sprzedaz-tygodnikow-opinii-luty-2018-roku-gosc-niedzielny-sieci ##

Michał Karnowski, członek zarządu Fratrii (wydającej „Sieci”), przyznaje, że podwyższenie ceny tygodnika było już kilka razy dyskutowane przez zarząd firmy. - Dlatego że parametry pogarszają się dla wszystkich tytułów w segmencie tygodników opinii. Spadki sprzedaży dla wszystkich są dotkliwe. Wydaje mi się, że podniesienie ceny jest nieuniknione - komentuje Karnowski.

- My we Fratrii zdajemy sobie sprawę z tego trendu już od kilku lat. Tygodniki w dotychczasowym modelu są nie do utrzymania - muszą być robione taniej, a ich struktury wydawnicze muszą rozwijać inne produkty - uważa Michał Karnowski. - Dlatego mocno stawiamy na wPolityce.pl i Telewizję wPolsce, uważamy, że w takim towarzystwie tygodnik ma większe szanse na przetrwanie. Ale na tym rynku naprawdę nikomu nie będzie łatwo - prognozuje.

Z kolei „Gazeta Polska” znacząco podniosła cenę egzemplarzową - z 4,50 do 5,90 zł - miesiąc temu. - Wiąże się to ze zmianą papieru na lepszy, magazynowy. Większość czytelników wolała papier wyższej jakości przy wyższej cenie - tłumaczy Tomasz Sakiewicz.

Inni wydawcy nie zdradzają, czy rozważają podwyżkę cen swoich tytułów. - Naszą politykę cenową kształtujemy niezależnie od decyzji naszych konkurentów - stwierdza Marcin Biegluk. - Na ten moment cena egzemplarzowa tygodnika „Wprost" pozostaje bez zmian - przekazała nam Alicja Pater z PMPG Polskie Media.

Miesiąc temu „Tygodnik Powszechny” podniósł cenę swojej krajowej prenumeraty nawet o kilkadziesiąt złotych, uzasadniając to 60-procentową podwyżką cen wysyłki realizowanej przez Pocztę Polską.

Obecnie „Gość Niedzielny” i „Tygodnik Angora” kosztują po 5 zł, a „Newsweek Polska”, „Sieci”, „Do Rzeczy” i „Wprost” - po 6,90 zł, „Tygodnik Powszechny” - 7,90 zł, a „Gazeta Polska” - 5,90 zł.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online