„Dziennik Gazeta Prawna” najwięcej stracił w lutym. Liderem „Fakt” ze sprzedażą na poziomie 212 tys. egz.

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w lutym br. był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a na czele pod tym względem uplasował się „Dziennik Gazeta Prawna” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Dziennik Gazeta Prawna” najwięcej stracił w lutym. Liderem „Fakt” ze sprzedażą na poziomie 212 tys. egz.

W lutym 2020 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 212 426 egz., o 6,94 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 111 284 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmniejszył się o 4,20 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 12,57 proc. do 80 661 egz.

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem zajął zajmujący piątą lokatę „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes). Wynik tytułu zmniejszył się o 15,39 proc. do 32 301 egz.

- Duży udział w sprzedaży „Dziennika Gazety Prawnej” miały wydania z testami i arkuszami egzaminacyjnymi dla ósmej klasy, ich sprzedaż osiągnęła ponad 109 000 egz., co dało ponad 5 000 egz. na jedno wydanie DGP. W tym roku Egzamin ósmoklasisty wydaliśmy w marcu. Stąd taka różnica w sprzedaży - informuje Mirosława Piotrowska, PR manager Infor Biznes.

grafika

W górę „Przegląd Sportowy”

W lutym br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który zyskał tutaj 10,29 proc.

Najwięcej w tym ujęciu też stracił „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 14,60 proc.

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa