W maju 2020 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 177 472 egz., o 20,09 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 87 626 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmniejszył się o 23,72 proc.
Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 26,84 proc. do 65 241 egz.
Największy spadek średniej sprzedaży ogółem zajął zajmujący siódmą lokatę „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), który spadł z miejsca szóstego. Wynik tytułu zmniejszył się o 51,47 proc. do 10 230 egz.
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-tygodnikow-opinii-kwiecien-2020-roku-polityka-gosc-niedzielny,7170521902225537a ##

Średnia sprzedaż ogółem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - codziennych gazet w maju br. wyniosła 435 280 egz. Była o 20,84 proc. niższa niż w maju 2019 roku. Od drugiej dekady marca br. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.
CZYTAJ TAKŻE: Startuje Huawei Next-Image Awards 2020, nagrody po 10 tys. dolarów. Huawei P40 Pro+ to fotograficzny profesjonalista
W maju br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca najwięcej zyskał „Przegląd Sportowy”, którego średnia sprzedaż ogółem wzrosła o 10,83 proc. Największy spadek - wynoszący 6,26 proc. - miał „Super Express”.

W tym ujęciu średnia sprzedaż ogółem wszystkich tytułów prasowych spadła o 0,36 proc.
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.











