Sprzedaż dzienników w marcu zmalała o 15 proc. „Przegląd Sportowy” 35 proc. w dół, „GW” i „GPC” prawie 20 proc.

Średnia sprzedaż ogółem wszystkich dzienników ogólnopolskich w marcu br. była o 15,47 proc. niższa niż w marcu ub.r. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, zdecydowanie najwięcej stracił „Przegląd Sportowy” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
Sprzedaż dzienników w marcu zmalała o 15 proc. „Przegląd Sportowy” 35 proc. w dół, „GW” i „GPC” prawie 20 proc.

W marcu 2020 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 190 372 egz., o 14,63 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Polskich Badań Czytelnictwa „Audyt ZKDP”, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 98 515 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmniejszył się o 16,38 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 16,93 proc. do 72 620 egz.

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem zajął zajmujący szóstą lokatę „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Wynik tytułu zmniejszył się o 35,18 proc. do 14 110 egz.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/agora-obnizki-pensji-pracownikow-przez-pol-roku-zwolnienia-tylko-w-goldenline,7170719156766849a ##

Średnia sprzedaż ogółem wszystkich - monitorowanych przez PBC „Audyt ZKDP” - codziennych gazet w marcu br. wyniosła 471 530 egz. Była o 15,47 proc. niższa niż w marcu 2019 roku. Od drugiej dekady marca br. w Polsce rząd wprowadził ograniczenia związane z epidemią COVID-19, m.in. zamknięto większość obiektów handlowych (poza sklepami spożywczymi, aptekami, piekarniami itp.), co utrudniło konsumentom zakup prasy.

grafika

Względem lutego spadek o 9,47 proc., „DGP” na plusie

W marcu br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca jedynym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mógł „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes), który zyskał tutaj 3,85 proc.

Najwięcej w tym ujęciu też stracił „Przegląd Sportowy”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 26,80 proc.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/zpr-media-i-time-obnizaja-pensje-i-wymiar-pracy-o-20-proc-na-pol-roku-zeby-skorzystac-z-tarczy-antykryzysowej,7170714470078081a ##

W tym ujęciu średnia sprzedaż ogółem wszystkich tytułów prasowych spadła o 9,47 proc.

grafika

 

 

 

 

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu