„Fakt” liderem sprzedaży w październiku. „Przegląd Sportowy” z największym spadkiem

Liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich w październiku br. był „Fakt”. Prawie wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a na czele pod tym względem uplasował się „Przegląd Sportowy”. Zyskał tylko „Parkiet” - wynika z analizy portalu Wirtualnemedia.pl.

Michał Kurdupski
Michał Kurdupski
Udostępnij artykuł:
„Fakt” liderem sprzedaży w październiku. „Przegląd Sportowy” z największym spadkiem

W październiku 2019 roku średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) wyniosła 206 158 egz., czyli o 8,89 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.

Drugą lokatę ze sprzedażą ogółem wynoszącą 110 595 egz. zajął „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmniejszył się o 2,18 proc.

Podium uzupełnia „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół o 8,66 proc. do 83 926 egz.

Największy spadek średniej sprzedaży ogółem, wynoszący 11,75 proc. do 19 396 egz., zanotował „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska). Tytuł ten w rankingu zajął szóstą lokatę. Jak już informowaliśmy z Ringier Axel Springer Polska żegnają się szef segmentu sportowego Michał Pol i redaktor naczelny „Przeglądu Sportowego” Przemysław Rudzki. Nowym szefem „PS” i Onet Sport od wiosny 2020 roku będzie Michał Kołodziejczyk, a do tego czasu redakcją będzie kierował wicenaczelny Paweł Wołosik.

Z kolei jedynym wzrostem w zestawieniu, wynoszącym 0,96 proc., pochwalić się mógł dziennik „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Media), który w zestawieniu był ostatni. Jego średnia sprzedaż ogółem w badanym miesiącu wyniosła 3 801 egz.

grafika

W październiku br. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), która zyskała tutaj 5,32 proc.

Najwięcej w tym ujęciu również stracił dziennik „Przegląd Sportowy”, którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 9,08 proc.

grafika

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Nakład jednorazowy to liczba wydrukowanych egzemplarzy danego wydania opatrzonego tą samą datą wydawniczą oraz tym samym numerem, nie zawiera rozpowszechnionych przez wydawcę e-wydań. Średni nakład jednorazowy oblicza się dodając nakłady wszystkich wydań w danym okresie i dzieląc otrzymaną sumę przez liczbę wydań w danym okresie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

PTWP znów kupuje. Tym razem w eventach

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

Odejście po dwóch dekadach. Zbigniew Parafianowicz żegna się z "Dziennikiem Gazetą Prawną"

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

PKO BP szuka platformy do monitoringu i moderacji treści w internecie

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Ilu widzów miało "Ostre cięcie"? TVN Style szykuje kolejną edycję

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

Były szef social mediów naTemat z nową pracą

"New York Times" pozywa administrację Trumpa

"New York Times" pozywa administrację Trumpa