Wzrasta zrozumienie dla sponsoringu sportowego

Polscy kibice sportowi coraz lepiej rozumieją, że sponsoring ich ulubionej dyscypliny to nie tylko reklama, ale wymierne korzyści dla sportowców, poziomu rozgrywek i w końcu dla nich samych – wynika z raportu „Sponsoring Monitor” przygotowanego przez ARC Rynek i Opinia.

AUTOR: Robert Stępowski
AUTOR: Robert Stępowski
Udostępnij artykuł:

W ciągu ostatnich trzech lat postrzeganie sponsoringu jako potrzebnego zjawiska wzrosło o niemal 5 proc. (z 68,6 proc w 2006 roku do 73,3 proc w 2009 roku). Dziś 67,2 proc Polaków twierdzi, że sponsoring poprawia kondycję polskiego sportu (w 2006 roku – 60,6 proc). Z 55,7 do 65,4 proc wzrosło także poczucie korzyści przynoszonych społeczeństwu przez sponsoring.

grafika

Polacy obecność marek zauważają najczęściej w przypadku piłki nożnej. 25,1 proc respondentów tę dyscyplinę sportu kojarzy z Tyskim, 24,5 proc z Orange, a 20,8 proc z Lechem.

- Kluczem wzrostu lub spadku kojarzenia dyscypliny z markami nie jest wysokość nakładów, ale ilość miejsca poświęconego danej dyscyplinie w mediach – mówi koordynatorka projektu Aleksandra Brzozowska z ARC Rynek i Opinia. Dodaje, że zauważalność sponsoringu spadło w przypadku Formuły 1, a to za sprawą tego, iż brak sukcesów Robert Kubicy przełożył się na spadek zainteresowania Polaków tą dyscypliną.

Specyfika sponsoringu polega na tym, że później zaczyna on przynosić efekty, ale za to trwają one dłużej. To widać choćby na przykładzie marki Lech, która nie sponsoruje na szeroką skalę piłki nożnej a jednak wciąż przez kibiców z tą dyscypliną jest kojarzona – wyjaśnia dr Adam Czarnecki z instytutu badawczego ARC Rynek i Opinia.

71,7 proc Polaków markę Plus kojarzy z siatkówką, 43 proc Red Bulla ze skokami narciarskimi, a 30,6 proc Polsat z boksem.

Eksperci z ARC podkreślają, że brak w minionym roku wyraźnych przetasowań wśród marek kojarzonych z poszczególnymi dyscyplinami sportu wynikał w dużej mierze z sytuacji gospodarczej, w wyniku której większość firm zamroziło wydatki na sponsoring.

AUTOR: Robert Stępowski
Autor artykułu:
AUTOR: Robert Stępowski
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online