XYZ uruchomi anglojęzyczną platformę Poland Unpacked

W poniedziałek 8 grudnia premierę będzie miał anglojęzyczny newsletter XYZ: Poland Unpacked. To autorski briefing najważniejszych wydarzeń w Polsce z myślą o zagranicznych odbiorcach. Za projekt w redakcji XYZ odpowiada Michał Szcześniewski.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
XYZ uruchomi anglojęzyczną platformę Poland Unpacked
XYZ będzie informować o Polsce zagranicą

Poland Unpacked to nowa anglojęzyczna platforma serwisu XYZ, która tłumaczy Polskę światu – merytorycznie i kontekstowo. Znajdą się w niej najistotniejsze informacje i wyjaśnienia kluczowych wydarzeń z obszaru polskiego biznesu, polskiej polityki, ekosystemu startupowego i VC. Analizy makroekonomiczne przedstawią kondycję polskiej gospodarki.

Fundamentem projektu są newsletter oraz premierowe publikacje XYZ – po angielsku, z myślą o przedstawicielach biznesu, menedżerach i pracownikach międzynarodowych korporacji oraz korpusu dyplomatycznego, a także polskiej diasporze.

Sukces polskiej gospodarki po 1989 r., którego zwieńczeniem jest wejście do grona 20 największych gospodarek świata, a także rosnąca liczba zagranicznych inwestorów w Polsce i międzynarodowa ekspansja polskich firm, sprawiają, że wyraźnie wzrosło zainteresowanie Polską na świecie. Rośnie także liczba obcokrajowców mieszkających w naszym kraju. Stworzyliśmy medium, które pozwala im zrozumieć, co się u nas dzieje w najważniejszych obszarach gospodarki i polityki

mówi Grzegorz Nawacki, redaktor naczelny XYZ

Co w Poland Unpacked?

Twórcy podkreślają, że anglojęzyczny serwis to znacznie więcej niż tylko artykuły po angielsku.

– Nie tłumaczymy po prostu naszych artykułów na angielski, bo w czasach automatycznych tłumaczy AI to niewielka wartość dodana. My selekcjonujemy informacje pod kątem ich znaczenia dla zagranicznych odbiorców, a następnie podajemy je z odpowiednim kontekstem, który ułatwi ich zrozumienie — mówi Michał Szcześniewski, szef projektu Poland Unpacked, dziennikarz XYZ i tłumacz.

Osią Poland Unpacked jest autorski briefing w formie newslettera oraz premierowe teksty tworzone od podstaw po angielsku. Do tej pory żadna redakcja nie podjęła się opowiadania o tym, co dzieje się w Polsce, w sposób przystępny dla obcokrajowców mieszkających tu lub śledzących nasz rynek — dodaje.

Newsletter będzie wysyłany co tydzień, w poniedziałkowe poranki. Do końca maja 2026 r. newsletter będzie dostępny bezpłatnie, a od czerwca będzie częścią subskrypcji XYZ.

Newsletter i publikacje, do których będzie odsyłał, poruszają przede wszystkim tematy związane z ekonomią i rynkami, biznesem i newsami korporacyjnymi, polityką, technologią i innowacjami. Newsletter będzie podzielony na sekcje, by ułatwić nawigację po treściach. Znajdą się w nim m.in.:

• Topic of the Week – najważniejsze wydarzenie tygodnia z omówieniem i wyjaśnieniem

Business, Economy & Markets, Politics & Policy, Startups / VC / Tech – sekcje tematyczne z podsumowaniem kluczowych wydarzeń i faktów

Looking Ahead – na co warto zwrócić uwagę w nadchodzących dniach,

After Hours – tematy związane m.in. z kulturą, sztuką, podróżami i opcjami spędzania wolnego czasu.

Serwis biznesowy XYZ działa na polskim rynku od października ub.r., od stycznia br. treści dostępne są w modelu subskrypcyjnym. Kierowany przez Grzegorza Nawackiego serwis celuje w pozyskanie ok. 30 tys. subskrybentów w pięć lat.

80 proc. udziałów XYZ Media Group ma fundusz RiO założony przez Rafała Brzoskę, szefa InPostu. Pozostałe należą do Grzegorza Nawackiego.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Zmiany u wydawcy "Rzeczpospolitej". Rezygnuje były szef ITI

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Kultowa "Biała bluzka" w reżyserii Magdy Umer w TVP1

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

Marka Streboxar w gronie klientów BeDigital

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

VZK Laboratory z pierwszą kampanią na polskim rynku

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

Kampania mBanku "Jedna/Trzecia" edukuje Polaków o przyszłości finansowej

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały

HBO Max pokazało spot z zapowiedziami na 2026. To premierowe materiały