W lipcu br. przeglądarkową wersję YouTube’a odwiedziło 18,55 mln użytkowników, czyli 68,6 proc. wszystkich internautów w Polsce. Wykonali w serwisie 940,72 mln odsłon, a każdy spędzał w nim przez dobę średnio 14 minut i 11 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.
YouTube jest zdecydowanym liderem wśród serwisów wideo. Zajmująca drugie miejsce sekcja wideo CDA.pl zanotowała 3,83 mln użytkowników i 80,98 mln odsłon, a z pozostałych witryn tylko Alltube.pl przekroczył poziom 10 mln odsłon (miał 152,9 tys. odwiedzających i 10,52 mln odsłon).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/netflix-ma-najwiecej-uzytkownikow-w-polsce-serwis-canal-przed-vod-pl-i-cda-premium-top-stron-i-aplikacji-vod,7170492001228929a ##
Łącznie dziewięć pozostałych serwisów z rankingu zanotowało 116,21 mln odsłon. Dział wideo WP.pl, obejmujący przede wszystkim usługę WP Pilot, zanotował 2 mln użytkowników i 9,18 mln odsłon, a Vider.info - 1,01 mln odwiedzających i 8,67 mln odsłon.

W zestawieniu są dwie globalne platformy. Na Dailymotion.com 701,8 tys. polskich internautów wykonało 1,9 mln odsłon, a na Vimeo.com 541,8 tys. użytkowników wygenerowało 1,52 mln odsłon.
Rok do roku YouTube zanotował spadek liczby użytkowników o 441,2 tys. (2,3 proc.), a jego zasięg wzrósł o 0,66 pkt proc. (1 proc.). W przypadku wszystkich witryn dynamika zasięgu jest lepsza niż liczby odwiedzających, bo w badaniu Gemius/PBI w lipcu ub.r. łączną liczbę internautów w Polsce oszacowano na 27,9 mln, a w lipcu br. na 27 mln.
Dla większości serwisów nie ma danych o odsłonach z lipca ub.r., bo w badaniu Gemius/PBI doszło wtedy do awarii miernika ruchu mobilnego.

Dział wideo CDA.pl zanotował spadek liczby użytkowników o 1,35 mln (26,1 proc.) i zasięgu o 4,37 pkt proc. (23,6 proc.), a Vider.info - o 392,2 tys. użytkowników (27,9 proc.) i 1,28 pkt proc. zasięgu (25,4 proc.).
Mocno w dół poszły też wyniki kilku innych stron. Zaq2.pl stracił 232,5 tys. internautów (27,8 proc.) i 0,76 pkt proc. zasięgu (25,4 proc.), Vimeo - 404,3 tys. użytkowników (42,7 proc.) i 1,39 pkt proc. zasięgu (41 proc.), sekcja wideo Interii - 62 tys. odwiedzających (14,2 proc.), 0,18 pkt proc. zasięgu (11,5 proc.) i 399,5 tys. odsłon (26,8 proc.), a Alltube.pl - 58,7 tys. użytkowników (27,7 proc.) i 0,19 pkt proc. zasięgu (25 proc.).
##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/filmweb-oraz-sekcje-se-pl-i-eska-pl-z-duzymi-spadkami-zyskaly-dzialy-onetu-i-tvn-pl-top-stron-o-filmach-i-serialach,7170485638243969a ##

Na CDA od kilku lat działa też subskrypcyjna sekcja VoD Premium. Na koniec czerwca br. korzystało z niej 280,1 tys. użytkowników, wobec 300 tys. w połowie maja. Sprzedaż subskrypcji zapewnia ponad 90 proc. przychodów firmy CDA. W drugim kwartale br. spółka osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych o 50 proc. do 15,57 mln zł oraz zysku netto z 2,3 do 4,37 mln zł.
Dailymotion.com osiągnął wzrost liczby użytkowników o 172,7 tys. (32,6 proc.) i 0,71 pkt proc. zasięgu (37,6 proc.). Z kolei dział wideo WP.pl przy spadku liczby odwiedzających o 44,8 tys. (2,2 proc.) zyskał 0,08 pkt proc. zasięgu (1,1 proc.) i 3,06 mln odsłon (50,1 proc.).











