YouTube pozwala zarobić na Shorts. Przyciągnie twórców z TikToka?

YouTube właśnie wprowadził zmiany do programu partnerskiego, dzięki którym twórcy mogą zarabiać na filmikach publikowanych na platformie Shorts. W ten sposób należący do Google serwis chce skuteczniej rywalizować z TikTokiem.

km
km
Udostępnij artykuł:
YouTube pozwala zarobić na Shorts. Przyciągnie twórców z TikToka?

Od 1 lutego 2023 r. obowiązują nowe warunki programu partnerskiego YouTube. Główna zmiana to dzielenie się przez serwis z twórcami przychodami z reklam wyświetlanych pomiędzy filmami na karcie Shorts.

Z możliwości zarabiania na reklamach mogą skorzystać twórcy Shorts mający co najmniej 1 tys. subskrybentów i ponad 10 mln wyświetleń w ciągu ostatnich 90 dni. Trafi do nich 45 proc. przychodów z reklam odtwarzanych przy ich krótkich filmikach, a pozostałe 55 proc. zatrzyma YouTube.

W ten sposób należący do Google serwis chce skuteczniej rywalizować z TikTokiem, gdzie krótkie klipy stanowią podstawowy rodzaj treści publikowanych przez użytkowników.

TikTok również dzieli się przychodami z reklam, ale na innych, mniej korzystnych dla twórców zasadach. Co prawda oddaje im więcej, bo 50 proc. wpływów, ale aby móc zarabiać, trzeba mieć co najmniej 100 tys. followersów. To ogranicza tę możliwość do najpopularniejszych twórców.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu