Zakonna marka wchodzi na rynek

Sery, ryby, wędliny, a nawet wina - wszystko produkowane zgodnie z wielowiekowymi tradycjami i okraszone własnym logo.

masz-metro-kk
masz-metro-kk
Udostępnij artykuł:

Tym będą kusić konsumentów benedyktyni - zapowiada "Metro".

Praca w polskim zakonie benedyktynów ruszyła pełną parą. Nic dziwnego, bo zakonnicy chcą wprowadzić na rynek produkty pod własnym logo. Na początek chcą się skupić na produktach spożywczych. Będą oferować: sery, wędliny, ryby, ciastka, konfitury, wina, nalewki, syropy, miody pitne i herbaty ziołowe. A wszystko to stworzone na bazie dawnych klasztornych receptur, ładnie opakowane i opatrzone zakonnym logo. To ostatnie już zarejestrowali pod nazwą "Produkty Benedyktyńskie".

Trzy sklepiki w Krakowie już zresztą oferują klasztorne produkty. Lada dzień ma ruszyć sklep internetowy. Ale to dopiero początek - czytamy w dzienniku. W ciągu dwóch lat otworzymy ponad sto punktów sprzedaży w całej Polsce - opowiada o. Zygmunt Galoch odpowiedzialny w zakonie za organizację całego projektu. To będzie zdrowa żywność bez dodatków chemicznych - podkreśla.

Skąd pomysł? W ciągu wieków zakon opracował wiele cennych receptur i teraz chcemy się podzielić tym, co mamy. Wierzymy, że przez żołądek trafimy do ludzkich serc - tłumaczy.

Jak pisze gazeta, część towaru będzie produkowana w Polsce, część zostanie sprowadzona z innych klasztorów benedyktynów w Europie. Mnisi już teraz mówią, że nie chcą poprzestać jedynie na rynku spożywczym. Mamy zamiar włączyć do oferty inne produkty, np. kosmetyki naturalne, takie jak kremy, szampony i mydła produkowane na bazie miodu sprowadzane od współbraci spod Padwy - mówi.

To pierwszy tak duży projekt biznesowy stworzony przez polski zakon. Ostatni raz w biznes spożywczy weszli cystersi - w latach 90. w opactwie w Szczyrzycu zaczęli produkcję niskoprocentowego piwa warzonego w oparciu o specjalną recepturę. Jednak w 1997 roku browar zamknięto. Przyczyna? Olbrzymie zadłużenie. Benedyktyni nie chcą powtórzyć błędów cystersów - chcą minimalizować koszty. Dlatego zamiast otwierać nowe butiki, będą wchodzić w kooperację z już istniejącymi sklepami. Tam powstaną benedyktyńskie stoiska - informuje "Metro".

masz-metro-kk
Autor artykułu:
masz-metro-kk
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji