41 proc. Polaków kupujących online korzysta ze smartfonów

Ze smartfonów korzysta 41 proc. Polaków kupujących online - wynika z najnowszego badania na potrzeby raportu z cyklu Polaków Portfel Własny: „Polacy na e-zakupach 2021”. Ponad połowa e-konsumentów najchętniej odbiera zakupy w automacie paczkowym.

masz / pap
masz / pap
Udostępnij artykuł:

Jak wynika z badania Santander Consumer Banku, ponad 80 proc. Polaków deklaruje, że kupuje online, a najczęściej używamy do tego smartfona. Czterech z dziesięciu Polaków deklaruje, że najczęściej robi zakupy mobilnie. Dodano, że spośród wszystkich ankietowanych kobiet, co druga (49 proc.) najchętniej zaopatruje się w internecie przy pomocy urządzenia mobilnego. Rzadziej jako główne narzędzie zakupów online telefon wskazują mężczyźni (32 proc.).

Mniejszą popularnością niż smartfony wśród kupujących w sieci cieszą się urządzenia pełnowymiarowe. "Laptopa najczęściej wybiera 34 proc. wszystkich ankietowanych, a komputer 22 proc. Najrzadziej w celach zakupowych wykorzystywany jest tablet (3 proc. wskazań)" - podano.

Według Patryka Perlińskiego z Santander Consumer Banku, konsumenci stają się coraz bardziej mobilni. "Przesunięcie ich preferencji w kierunku zakupów smartfonem wynika m.in. z wygody jego użytkowania. Polacy oczekują jej jednak nie tylko w procesie zakupu, ale również od dostawców usług finansowych" – wskazał.

Najpopularniejsze metody płatności to szybki przelew i BLIK

Jak zaznaczył, kupujący w sieci chętnie korzystają z cyfrowych płatności, mają oczekiwania względem dostawców usług finansowych. "Chcą płacić szybko, bezpiecznie i wygodnie. Dlatego najpopularniejszymi metodami płatności za zakupu są szybki przelew i BLIK. To ulubione formy dla dwóch trzecich Polaków" - podał.

Według ekspertów banku, najczęściej wybieraną formą odbioru przesyłek z e-sklepów są automaty paczkowe. "Takie doręczenie preferuje 57 proc. badanych" - podano.

Jak wskazali, popularność odbioru paczek w wolnostojących urządzeniach jest większa od standardowej dostawy kurierem (39 proc.) czy znajdujących się w sklepach lub na stacjach paliw punktach odbioru (1 proc.). "Polacy doceniają m.in. możliwość odbioru przesyłek o każdej porze oraz zdalnego otworzenia skrytki z użyciem smartfona. Rosnąca popularność automatów paczkowych nie jest nowym trendem, ale z uwagi na pandemię możemy mówić o jego rozwoju" - ocenili autorzy raportu.

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku w ankiecie telefonicznej, przeprowadzonej przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) we wrześniu 2021 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa.

masz / pap
Autor artykułu:
masz / pap
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online