Złote Orły 2010: Grand Prix dla Just za kampanię Żywca

Grand Prix w tegorocznym konkursie Złote Orły przyznano agencji Just za cykl reklam piwa Żywiec „Autorytety”. Copywriterem roku został Wojciech Kowal z PZL, a art directorem roku – Kira Pietrek z Just.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Kampania piwa Żywiec, za którą agencja Just otrzymała Grand Prix Złotych Orłów 2010, rozpoczęła się w styczniu br. reklamą z udziałem Krzysztofa Majchrzaka (więcej na ten temat). W kolejnych spotach składających się na cykl „Autorytety” wystąpili Wojciech Waglewski (więcej), dwukrotnie Tomasz Adamek (więcej), Bogdan Wenta (więcej) i Henryk Sawka (więcej). Obecnie emitowana jest reklama z Waglewskim, Sawką i Wentą (więcej).

Za „Autorytety” Just zdobyła jednocześnie Złote Orły w kategorii „Kampania reklamowa”. W pozostałych kategoriach takie nagrody przyznano 11 firmom: 180heartbeats, Lowe GGK, Scholz&Friends Warszawa, Communication Unlimited, PZL, MarketShare, Sparing Communication Group, K2 Internet, WeAreMedia, PZL Projektor i SaltPepper Brand Design.

Tytuł Copywritera Roku otrzymał Wojciech Kowal z PZL, a miano Art Directora roku zdobyła Kira Pietrek z Just.

Pełna lista nagrodzonych konkursie Złote Orły 2010:

REKLAMA

Moda Wyróżnienie: Shootme / Michał Szulc, „Turn The Lights OFF”

Motoryzacja Nominacja: Just / Kulczyk Tradex, „Nowy transporter. Już w pracy” Wyróżnienie: Paralotna / KIA Motors Poland, „KIA Venga – Mikroświat”

Finanse Wyróżnienie: K2 Internet / PZU, „Atrapy na YouTube” Złoty Orzeł: 180heartbeats / ING Bank Śląski, „ING Bajki”

Napoje Nominacja: Artegence / Kompania Piwowarska, „Lech Ice Team” Wyróżnienie: Hypermedia Isobar / Hoop Polska, „Okno na Hooptymistyczny świat”

Żywność Nominacja: Orangeblue / Unilever, „Lody na wagę złota” Złoty Orzeł: Lowe GGK / Amino, „Na Polaka”

Higiena i zdrowie

Nominacja: Walk The Line / Unilever, „Socha ma ochroniarza” Nominacja: Opus B / Walmark, „Up”

Dom, biuro, środowisko Wyróżnienie: Propeller Film / Zelmer, „Odkurzacz Aquawelt” Złoty Orzeł: Scholz&Friends Warszawa / Sony, „Monterzy”

Usługi Nominacja: Papaya Films / TUI Poland, „Zanim wrócisz” Nominacja: PZL / Tesco, „Piknik” Nominacja: PZL / Tesco, „Grill” Złoty Orzeł: Communication Unlimited / Mio Studio, „Tu zginęła grzeczna dziewczynka”

Media Nominacja: PZL / Tygodnik Powszechny, „Lekcja zastępcza” Złoty Orzeł: PZL / Tygodnik powszechny, „Lekcja czytania”

Reklama społeczna Nominacja: Orangeblue / „Mój pies”, „Zerwijmy łańcuchy” Wyróżnienie: Kolman Advertising / Wojewódzki Urząd Pracy – Łódź, „Rówieśnicy” Złoty Orzeł: Sparing Communication Group / Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, „Jesteś sprawcą, jesteś ofiarą”

Muzyka Nominacja: 180heartbeats / Allegro, „Allegro Walentynki”

Twórcze użycie mediów Nominacja: Hypermedia Isobar / Hoop Polska, „Okno na Hooptymistyczny świat” Wyróżnienie: K2 Internet i Leo Burnett / PZU, „Nowy wymiar Sukiennic” Złoty Orzeł: MarketShare / Webasto, „Śnieżny stempel”

Reklama własna Wyróżnienie: Hypermedia Isobar

Kampania reklamowa Wyróżnienie: PZL / Polkomtel, „Barok” Złoty Orzeł: Just / Grupa Żywiec, „Autorytety”

INTERACTIVE

Serwis www Nominacja: 180 heartbeats / ARBOmedia, serwis ARBOmedia Wyróżnienie: K2 Internet / Whirlpool, „Zmysłowa kuchnia” Złoty Orzeł: K2 Internet / PZU, „Placówka”

Social media marketing Nominacja: Artegence / FOX International Channels, „The Walking Dead” Wyróżnienie: 180heartbeats / Bank Millennium, „Zareklamuj nam konto” Wyróżnienie: Heureka / Danone Polska, „Wielka Inwazja Małego Głoda” Złoty Orzeł: WeAreMedia / InPost, „Paczkobranie

Interactive design Nominacja: Hypermedia Isobar / Hoop Polska, „Okno na Hooptymistyczny świat” Wyróżnienie: 180heartbeats / ARBOmedia, serwis ARBOmedia

DESIGN

Fotografia Wyróżnienie: Shootme / Turbokolor „Delikatessen”

Ilustracja Nominacja: Lunapark, materiały wizerunkowe Lunapark

Wydawnictwa korporacyjne Nominacja: Just / Fundacja Malta, „Energetyczne nakłucie 20 lat Festiwalu Malta” Nominacja: Stowarzyszenie im. L. van Beethovena, „Beethoven Magazine” nr 6 Wyróżnienie: Elementone / Brown Forman Polska, „Pure Magazine”

Wizerunek firmy Nominacja: Papajastudio / miasto Nowy Sącz, identyfikacja miasta Nowy Sącz Wyróżnienie: Walk The Line / Żebrowski&Korin Proskene, identyfikacja wizualna Teatru 6. Piętro Złoty Orzeł: PZL Projektor / Kręgliccy. Restauracje i Catering, identyfikacja dla bistro „Opasły Tom PIWu”

Opakowanie Nominacja: 2arts Studio / Krogal, Tradycyjna krówka Wyróżnienie: PZL Projektor / Spolmlek, Old Poland. Polskie sery szlachetne Złoty Orzeł: SaltPepper Brand Design / Tikkurila Polska, Tikkurila Optiva

Direct mail

Wyróżnienie: Łukasz Stachniak / Sylwia Nowacka, Łukasz Stachniak, „Paczka ryżu - zaproszenie ślubne”

Materiały promocyjne Wyróżnienie: Just / Fundacja Malta, katalog MaltaFestival Poznań 2010

MŁODE ORŁY

Piotr Żarczyński, „Słowo na "k"”

COPYWRITER ROKU

Wojciech Kowal, PZL

ART DIRECTOR

Kira Pietrek, Just

GRAND PRIX

Just / Grupa Żywiec, kampania reklamowa „Autorytety”

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów