Złote Spinacze 2020: najwięcej nominacji dla Grupy Komunikacja Plus i OLX

Jury branżowego konkursu Złote Spinacze wybrało 93 projekty, które powalczą o nagrody w XVIII edycji. Najwięcej nominacji otrzymała Grupa Komunikacja Plus (11), na drugim miejscu OLX – (6), na trzecim miejscu ex aequo 24/7Communication i 38 Content Communication (po 5 nominacji).

jd
jd
Udostępnij artykuł:
Złote Spinacze 2020: najwięcej nominacji dla Grupy Komunikacja Plus i OLX

Spośród rekordowej liczby 394 zgłoszeń w XVIII edycji Złotych Spinaczy, jury wybrało 93, które zostały zakwalifikowane do drugiego etapu i będą rywalizować o nagrody. Obradom jury przewodniczy w tym roku Małgorzata Mejer, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej Procter&Gamble.

93 projekty walczą o Złote Spinacze 2020

W kategoriach głównych i sektorowych jurorzy będą mogli przyznać Złote, Srebrne i Brązowe Spinacze, natomiast w kategoriach specjalnych wyłącznie Złote Spinacze. W każdej kategorii nagroda w kolorze złotym może być tylko jedna. W przypadku kategorii jubileuszowej, uruchomionej z okazji 20-lecia powstania Związku Firm Public Relations, jeden projekt zostanie wyróżniony i otrzyma tytuł Kampanii PR XX-lecia.

Ponadto już po raz czwarty w historii Złotych Spinaczy zostanie przyznany Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w Konkursie”. W celu wyłonienia zwycięskiej firmy, Organizator przeprowadzi ranking nagrodzonych w konkursie podmiotów, według punktacji określonej w regulaminie.

Laureatów tegorocznej edycji Złotych Spinaczy poznamy podczas uroczystej gali, która odbędzie się 4 grudnia 2020 r. Organizatorem konkursu jest Związek Firm Public Relations. Portal Wirtualnemedia.pl jest patronem medialnym konkursu.

W roku ubiegłym organizatorzy otrzymali 331 zgłoszeń w łącznie 33 kategoriach: 18 głównych, 12 sektorowych oraz 3 specjalnych.Tytanowy Spinacz dla „Najlepszego w konkursie” po raz trzeci z rzędu otrzymała wówczas agencja Big Picture, zaś tytułem Gwiazdy PR dla szczególnie zasłużonej osoby w branży uhonorowano Piotra Czarnowskiego, założyciela i prezesa First PR.

Nominowali w konkursie Złote Spinacze 2020 - pełna lista

Kategorie główne:

1.    PR korporacyjny

•    Koleje Dolnośląskie na dobrych torach / Grupa Komunikacja Plus, Koleje Dolnośląskie

•    Girls Go Technology, czyli dziewczyny oswajają technologię / Mercedes-Benz Manufacturing Poland, Kawałek Świata – Media

2.    PR produktu

•    Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Agencja Marketingowa Isobar Polska (Grupa Dentsu Aegis Network Polska)

•    Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday – agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit

•    Death Stranding / MSL, PlayStation Polska

3.    Issue management i komunikacja kryzysowa

•    Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĆĄŻ / mBank

•    Pomoc turystom biura podróży Neckermann/Thomas Cook / Mondial Assistance

4.    Advocacy i Public Affairs

•    Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii

•    Uwaga, dziura w Tarczy! / Konfederacja Lewiatan

•    Inicjatywa branży spotkań, wydarzeń i turystyki - TUgether / Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń (TUgether), Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR

5.    Kampania społeczna

•    #WzywamyPosiłki / Inicjatywa Obywatelska „#WzywamyPosiłki”, 2vision, East Eventz, comu:comu., Sztengreber, Muzk Management, Motyw Studio, EVENTAGE

•    BEZ JAJ / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT

•    ANTYSMOG SONG / OLX, F25. PRODUCTION, HOUSE23 HEROES

6.    PR pro bono

•    Ostatnie Chwile Szczęścia Puckie Hospicjum / 38 Content Communiaction, Puckie Hospicjum pw. św. Ojca Pio

•    ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

•    Zostań z muzyką / Projekt PR

7.    Covid-19 PR response

•    Komunikacja kryzysowa Intel Extreme Masters Katowice 2020 / d*fusion communication, ESL Polska

•    Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Agencja Marketingowa Isobar Polska (Grupa Dentsu Aegis Network Polska)

•    Kino 2020 – Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery

•    Blisko mimo wszystko! Biedronka umacnia relacje w pandemii Biedronka / Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies

8.    Komunikacja wewnętrzna

•    Brilliant in Quality / Grupa Komunikacja Plus, 3M Global Service Center Poland

•    NiecodzieNNa dawka informacji o tym, co ważne i ciekawe / Nationale Nederlanden

•    Kultura doceniania w McDonald’s / MJCC, McDonald's Polska

9.    Event komercyjny

•    POCIĄG DO ZMIAN / Master Brand, BNP Paribas Bank Polska

10.    Event społeczny

•    Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard

•    OLX LECIMY Z POMOCĄ / OLX

•    „Rolling2Zwrotnik” – wyprawa rowerowa ludzi po nowotworze / Human Signs, Fundacja Rak'n'Roll. Wygraj Życie!

11.    Launch produktu, usługi lub firmy

•    Power Plant – nie lekceważ potęgi roślinnej mocy! / Good One PR

•    Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska

•    Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska

12.    Sustainability & CSR Communications

•    FASOFF / MOSQI.TO

•    Ty nie zauważysz. Środowisko tak / 24/7Communication, McDonald's Polska

13.    PR miejsca, miasta lub regionu

•    Stocznia Gdańska warta UNESCO! / 38 Content Communication, Narodowy Instytut Dziedzictwa

•    Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii

•    Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii

•    Największy w Polsce hybrydowy festiwal literacki / Projekt PR, Goyki3 ArtInkubator

14.    Social media

•    Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard

•    Test na „prodzie” i zaskakujący rebranding mBanku na ĘŚĆĄŻ / mBank

•    Mowa Miłości / Outriders, Laska Nebeska

15.    Business-to-Business PR

•    Lider e-zdrowia 2019 / Centrum e-Zdrowia

•    TARCZA ANTYKRYZYSOWA DLA RYNKU OPTYCZNEGO / Made in PR, Grupa Essilor

16.    PR finansowy i relacje inwestorskie

•    Craft-funding Janusza Palikota / Crowdway.pl, Janusz Palikot, Agencja Hello PR, MarkNeting

•    Mazurska Manufaktura Alkoholi – kraft to nie tylko piwo! / Good One PR, Mazurska Manufaktura Alkoholi

17.    Media relations

•    Jak utrzymać uwagę mediów w czasach dominacji jednego tematu / Biedronka – Jeronimo Martins Polska, Hill+Knowlton Strategies

•    Lifestyle 100% earned. Zawodowy styl życia Pracuj.pl / Linkleaders, Grupa Pracuj

•    Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab

18.    Employer Branding

•    Dobra robota! w Electrolux – strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux

•    Kampania Capgemini Między Innymi / Fabryka Komunikacji Społecznej, Capgemini Polska

•    Evolve. Advance. We’ll cheer you on / UBS, MJCC

19.    Content marketing – branded content

•    ZDARZYŁO SIĘ NAJLEPSZYM / OLX, F25 Production House, 180HEARTBEATS + JUNG V MATT

•    Kryptonim S.E.S.J.A / Monday - agencja komunikacji

•    CUD NAD WISŁĄ / PR 510, MyPlace

20.    Custom Publishing

•    NiecodzieNNik TV poleca się do porannej kawy! / Nationale Nederlanden

•    Magazyn „UPstream”: reportaż dźwignią PR-u / Nowy Styl

•    Samobójstwa najmłodszych. Chcielibyście o tym nie słyszeć / Pan Pikto, Fundacja Wielogłosu

Kategorie sektorowe:

21.    Technologia, IT, telekomunikacja

•    Launch oferty konwergentnej, czyli Nowy Sezon w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska

•    Let Creators Be Creators – ConceptD laptopy dla twórców / Acer Polska

•    M-Power, czyli transformacja agile w T-Mobile / 24/7Communication, T-Mobile Polska

22.    Finanse

•    #zdalnidopomocy / 24/7Communication, ING Bank Śląski

•    „Szczepionka na dezinformację” Santander Bank Polska / Santander Bank Polska

•    Bezpieczne zakupy w pandemii z usługą KiedyDoSklepu.pl / Mastercard, Solski Communications, Agencja Marketingowa Isobar Polska (Grupa Dentsu Aegis Network Polska)

23.    Uroda, higiena i wellness

•    #ChceDoSalonu / Remarkable Ones, Versum

24.    Moda i styl życia

•    ZPPHiU vs C-19 w kampanii #ratujmypolskiemiejscapracy / Lighthouse, Związek Polskich Pracodawców Handlu i Usług

25.    Kultura i media

•    Najpiękniejsza domówka świata / Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, Boscata, Mastercard

•    Kino 2020 – Pierwszy Festiwal Filmów w Czasie Kwarantanny / 38 Content Communication, TVN Discovery

•    Cartoon Network „Bądź kumplem, nie dokuczaj” / Turner Broadcasting System, dotrelations, Stor9

26.    Medycyna i zdrowie

•    Dzień na U / Fundacja Rak’n’Roll. Wygraj Życie!, Avon Cosmetics Polska, Garden of Words, DDB Warszawa, PHD

•    #PowiedzJak / MSL, Fundacja Nutricia

•    #Stopfejkfriends / Fabryka Komunikacji Społecznej

27.    Sport, turystyka i rekreacja

•    Budujemy największy most świata – z Wrocławia do Indii / Grupa Komunikacja Plus, Konsulat Honorowy Republiki Indii

28.    Nieruchomości, budownictwo, dom i wnętrze

•    Concept Merliniego – Konkurs KOŁO na Projekt Łazienki / Monday – agencja komunikacji, KOŁO Grupa Geberit

•    Lepiej bez smogu / ISOVER Saint-Gobain

•    Stacja Wola – najszybciej sprzedająca się inwestycja na Woli / Publicon

•    Skanska jako lider na polskim rynku nieruchomości biurowych / Grupa Komunikacja Plus, Spółka biurowa Skanska

29.    Przemysł i infrastruktura

•    NIE OCZERNIAJ GÓRNIKA! STOP HEJTOWI / Agencja Reklamowa ArtGroup

•    Dobra robota! w Electrolux – strategia EB dla 5 fabryk / Grupa Komunikacja Plus, Electrolux

•    Grupa Impel na pierwszej linii frontu walki z Covid-19 / Impel

30.    Motoryzacja i transport

•    IZERA. Elektryk made in Poland! / 38 Content Communication, ElectroMobility Poland i Don’t Worry

31.    NGO i sektor publiczny

•    Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii

•    Adwokat w każdym przypadku / Remarkable Ones, Naczelna Rada Adwokacka, Social Leaders

•    Unia Owocowa: Tarcza antykryzysowa i WPR dla sadowników / Procontent, Stowarzyszenie Polskich Dystrybutorów Owoców i Warzyw „Unia Owocowa”

Kategorie specjalne:

32.    Kreatywność

•    BEZ JAJ / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT

•    Pokaż nam swój środkowy palec! – start Fundacji Najsłodsi / Hill+Knowlton Strategies, Fundacja Michała Figurskiego „Najsłodsi”

33.    Efektywność

•    Zachowanie rolniczego charakteru płd.-zach. Wielkopolski / Grupa Komunikacja Plus, Stowarzyszenie Przedsiębiorczość dla Ekologii

•    Uwaga, dziura w Tarczy! / Konfederacja Lewiatan

•    Najpopularniejszy Zimowy (Narodowy) event na TikToku! / Testa Communication

34.    Research&Insight

•    Krytyka kobiet codzienna, czyli women shaming po polsku / Clue PR

•    Volkswagen napędza elektromobilność w Polsce / Volkswagen, OneMulti, InsightOut Lab

•    REDefine Your Limits. Rekrutujemy przedstawicieli handlowych / MJCC, Coca-Cola HBC Polska

•    Kampania Capgemini Między Innymi / Fabryka Komunikacji Społecznej, Capgemini Polska

Kategoria jubileuszowa:

35.    Kampania PR XX-lecia

•    Ogólnopolski Program dla Młodzieży „Mam Haka na Raka” / Hill+Knowlton Strategies, GSK, Polska Unia Onkologii, Fabryka Komunikacji Społecznej

•    A co gdyby? – OLX piętnuje najgorsze zachowania w sieci / OLX, 180 HEARTBEATS + JUNG V MATT

•    Największy od 30 lat debiut banku w Europie / United PR

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada szefowej "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji

Publicis Media liderem nowego biznesu w Polsce. Starcom na czele agencji