Po raz pierwszy projekty będzie można zgłaszać w takichspecjalizacjach jak: "launch nowego produktu, usługi lub firmy" ,"PR miejsca, miasta lub regionu" oraz "kreatywność", "efektywność"i "PR on-line". Wyróżnione zostały również dwa profile eventów:komercyjny i społeczny.
Dodatkowo powstały kategorie specjalne, które mają wyróżnićnajbardziej kreatywne pomysły, najbardziej efektywne kampanie oraztakie, które odznaczyły się zastosowaniem w komunikacji internetu inowych mediów.
KATEGORIE GŁÓWNE:1. PR korporacyjny: projekt budujący lub wzmacniający wizerunekfirmy lub instytucji.2. PR produktu: projekt budujący lub wzmacniający wizerunekproduktu lub usługi.3. Kampania edukacyjna: projekt nastawiony na osiągnięcie celuedukacyjnego realizowany przy zaangażowaniu i udziale marki,produktu, usługi, firmy lub instytucji.4. Komunikacja antykryzysowa i/lub komunikacja kryzysowa: projektmający na celu przeciwdziałanie trwającemu lub potencjalnemukryzysowi dotyczącemu firmy, produktu lub usługi.5. Public Affairs i Lobbying: projekt kampanii polegającej nakomunikacji z szeroko pojętym otoczeniem społecznym, politycznym ilegislacyjnym, mającej na celu zmianę nastawienia, wywarcie presji,zmiany legislacyjne.6. Kampania społeczna: kampania wspierająca realizację ważnychcelów społecznych, niezorientowana na budowę wizerunku marki,produktu, usługi, firmy lub instytucji.7. Komunikacja wewnętrzna: projekt, którego celem jest tworzenie,utrwalanie lub zmiana postaw, jak również komunikowanie zmianwewnątrz organizacji.8. Event komercyjny: wydarzenie lub cykl wydarzeń budujących lubwzmacniających wizerunek firmy, produktu lub usługi.9. Event społeczny: wydarzenie lub cykl wydarzeń budujących lubwzmacniających wizerunek instytucji publicznych lub NGO,zwracających uwagę na ważne cele lub problemy społeczne.10. Launch nowego produktu, usługi lub firmy: projekt budującywizerunek i rozpoznawalność nowego produktu, usługi lubwprowadzanej na rynek firmy.11. Corporate Social Responsibility: projekt realizujący cele wzakresie odpowiedzialności społecznej firm lub instytucji.Społeczną Odpowiedzialność Biznesu określa się jako koncepcję,dzięki której przedsiębiorstwa na etapie budowania strategiidobrowolnie uwzględniają interesy społeczne i ochronę środowiska, atakże relacje z różnymi grupami interesariuszy.12. PR miejsca, miasta lub regionu: projekt, którego celem jestbudowa wizerunku i promocja miejsca, miasta lub regionu.

KATEGORIE SPECJALNE:1. Kreatywność: najbardziej nowatorski i kreatywny pomysł.2. Efektywność: projekt, który zgodnie z założonymi celami,odznaczył się największą skutecznością i efektami w postaciudokumentowanego wzrostu sprzedaży, rozpoznawalności marki, zmianypostaw lub liczbą publikacji.3. PR on-line: projekt, który odznaczył się najlepszymwykorzystaniem Internetu i nowych mediów
Regulamin, formularz zgłoszeniowy i inne informacje na tematkonkursu "Złote Spinacze 2009" można znaleźć na stronieinternetowej: www.zfpr.pl.
Nad tajnością głosowania i zgodnością konkursu z regulaminemczuwa firma doradcza KPMG, oficjalny partner konkursu.
Kalendarium najważniejszych terminówkonkursu- 26 sierpnia - pierwszy termin zgłaszania projektów- 2 września - drugi i ostateczny termin zgłaszania projektów- 8 października - ogłoszenie wyników pierwszego etapu i listynominowanych projektów- 20 października - nadsyłanie przez finalistów dokumentacjidodatkowej- 24 listopada - uroczyste ogłoszenie wyników i gala finałowa











