Zmiany w polityce handlowej TVP na 2020 rok mogą przynieść większe wpływy reklamowe publicznego nadawcy (opinie)

Ogłoszone przez Biuro Reklamy Telewizji Polskiej zasady sprzedaży reklam w 2020 roku nie wnoszą rewolucyjnych zmian. Wzrost rabatów cennikowych, premiowany udział w wydatkach stacji tematycznych i nacisk położony na sprzedaż oferty digitalowej to obszary, na których TVP zależy najbardziej. - Biorąc pod uwagę dotychczasowe i planowane inwestycje w ramówkę oraz nadchodzące wydarzenia sportowe, takie jak Euro 2020 i olimpiada w Tokio to może być finansowo całkiem dobry rok dla TVP - komentują eksperci dla Wirtualnemedia.pl.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:

Obniżono próg wydatków pozwalających na negocjację ceny przy zakupie stacji tematycznych - w 2020 roku reklamodawcy wydający rocznie przynajmniej 15 mln zł otrzymają prawo otwartych negocjacji CPP w tej grupie kanałów.

TVP podniesie w 2020 roku ceny reklam od 3 do 6 proc. Jednocześnie wprowadza możliwość skorzystania z dwóch nowych rabatów, o wartości 3 proc. każdy, stosowanych do cen CPP, jak również cen cennikowych. Rabaty stosowane są jeśli reklamodawca złoży i zrealizuje deklarację wydatków rocznych w grupie stacji tematycznych bądź zadeklaruje TVP co najmniej 30 proc. udział w rocznych wydatkach reklamowych klienta.

TVP liczy na jak największe budżety

Bartosz Sieradzki, investment director w Publicis Groupe zwraca uwagę, że Telewizja Polska, podobnie jak TVN, zaproponowała na rok 2020 wzrost cen.W przypadku nadawcy publicznego ceny pakietowe są wyższe o 3 – 6 proc. w stosunku do roku 2019. - Warto pamiętać, że duża cześć zakupów głównych anten odbywa się w modelu cennikowym – polityka nie wprowadza większych zmian w poziomie rabatu, zaś ceny są publikowane w momencie otwierania sprzedaży oddzielnie na każdy z miesięcy. Tutaj poziom inflacji będzie pochodną polityki cenowej nadawcy oraz zmian w widowni stacji - zaznacza nasz rozmówca.

W jego ocenie polityka handlowa na 2020 rok dowodzi, że celem TVP jest przyciągniecie do siebie jak największych budżetów. - W zamian za twarde deklaracje budżetowe, takie jak budżet stacji tematycznych, czy udział GTVP w kampaniach telewizyjnych, nadawca oferuje dodatkowe rabaty. - Moim zdaniem jest to metoda na zabezpieczenie przychodów reklamowych w kluczowych dla nadawcy obszarach - komentuje Bartosz Sieradzki.

Ocenia, że te zmiany maja szansę przełożyć się na większe budżety nadawcy publicznego. - Wymagają one jednak precyzyjnego zaplanowania budżetów marketingowych. W zamian za deklaracje, klient ma szanse skorzystać z proponowanych rabatów i ograniczyć inflacje w roku 2020. Warto pamiętać, ze w 2020 roku TVP będzie miała do zaoferowania dwa duże wydarzenia sportowe. Mistrzostwa Europy w piłce nożnej oraz letnie Igrzyska Olimpijskie w Tokio, które mogą pozytywnie przełożyć się na poprawę oglądalności nadawcy publicznego, co w konsekwencji da im lepszą pozycję w walce o budżety reklamowe – przewiduje ekspert Publicis Groupe.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/modyfikacja-zasad-handlowych-tvn-media-na-2020-rok-wskazuja-ze-nadawca-chce-przejac-czesc-budzetow-konkurencyjnych-stacji-i-powalczyc-o-budzety-video-online-opinie,7170803527640705a ##

To będzie finansowo dobry rok dla TVP

Zdaniem Macieja Niepsuja, tv buying directora w MullenLowe MediaHub polityka handlowa TVP na 2020 rok  nie wprowadza rewolucyjnych zmian. - Inflacja najwyższa z dotychczas opublikowanych, ale wciąż raczej niewielka, w dodatku dla klientów których grupom celowym blisko do TVP z opcją wyzerowania dzięki dodatkowym rabatom za deklarację udziałów/wydatków – podkreśla nasz rozmówca. Dodaje, że wzrost rabatów cennikowych, premiowany udział w wydatkach stacji tematycznych i nacisk położony na sprzedaż oferty digitalowej to obszary, na których TVP zależy najbardziej.- Biorąc pod uwagę dotychczasowe i planowane inwestycje w ramówkę oraz nadchodzące wydarzenia sportowe to może być finansowo całkiem dobry rok dla TVP. Zwłaszcza jeżeli finansowanie publiczne będzie na oczekiwanym przez prezesa Kurskiego poziomie. Oczywiście to wszystko z zastrzeżeniem zbliżającego się do nas kryzysu oraz planowanego zwiększenia panelu Nielsen Audience Measurement. Tak jedno, jak i drugie wpłynie znacząco na sytuację całego rynku – komentuje dla Wirtualnemedia.pl Maciej Niepsuj.

W ub.r. Telewizja Polska zanotowała wzrost przychodów o 24 proc. do 2,2 mld zł, głównie dzięki 359 mln zł więcej z abonamentu rtv. Wzrosły też wpływy nadawcy z reklam, sponsoringu, sprzedaży programów i licencji. Zatrudnienie w firmie wynosiło prawie 2,7 tys. etatów. Przychody TVP z emisji reklam w ub.r. wyniosły 791,41 mln zł, co wobec 700,97 mln zł rok wcześniej oznacza wzrost o 12,9 proc. Procentowo jeszcze bardziej zwiększyły się wpływy ze sponsoringu - o 23,3 proc. do 120,46 mln zł, co wynika m.in. z tego, że w ub.r. TVP transmitowała piłkarskie mistrzostwa świata i zimowe igrzyska olimpijskie.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji