Znana marka modowa ogłasza upadłość. Działała także w Polsce

Odzieżowa marka Forever 21 po raz drugi w ciągu sześciu lat ogłasza upadłość w Stanach Zjednoczonych. Brand znany głównie z kolekcji młodzieżowych nie wytrzymał konkurencji z azjatyckimi rywalami fast fashion.

Justyna Dąbrowska-Cydzik
Justyna Dąbrowska-Cydzik
Udostępnij artykuł:
Znana marka modowa ogłasza upadłość. Działała także w Polsce

Forever 21 zamyka działalność operacyjną w Stanach Zjednoczonych. Wniosek o upadłość złożono do sądu w Delaware – podała marka. Choć w dalszym ciągu Forever 21 prowadzi sklepy i stronę internetową, to wdraża „uporządkowaną likwidację” swojej działalności w tym kraju. Wkrótce na ruszyć sprzedaż likwidacyjna w sklepach. Właściciele firmy szukają nabywcy na część lub całość aktywów.

„Nie byliśmy w stanie znaleźć stabilnej ścieżki rozwoju, biorąc pod uwagę konkurencję ze strony zagranicznych firm fast fashion” – wyjaśnił w komunikacie Brad Sell, dyrektor finansowy firmy. Dodał, że do upadku marki przyczyniły się też rosnące koszty i zmieniające się trendy konsumenckie.

Chińskie platformy wypychają z rynku amerykańskie marki

Jak komentuje CNN, amerykańskie marki odzieżowe nie wytrzymują starcia z gigantami e-commerce takimi jak Shein czy Temu, które oferują towar w niezwykle niskich cenach. Cały sektor odzieżowy dotykają także podwyżki ceł nałożonych przez prezydenta Donalda Trumpa na chiński import do Stanów Zjednoczonych.

Forever 21 powstało w Stanach Zjednoczonych w latach 80. i przez lata specjalizowało się w ubraniach dla nastolatek. Przez lata marka rywalizowała z europejskimi brandami jak Zara i H&M.

W Polsce Forever 21 zadebiutowało w 2017 r., wchodząc do galerii handlowych w dużych miastach. W 2019 r. amerykański gigant po raz pierwszy ogłosił bankructwo. Firma zdecydowała się wtedy na restrukturyzację, w ramach której wycofała się z Polski.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Dziennikarz Meczyków doznał udaru. "Może ktoś potraktuje to jak przestrogę"

Świąteczna piosenka Radia 357 z  teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Świąteczna piosenka Radia 357 z teledyskiem. Zobacz "Karpia pięciolatka"

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Właściciel TVN wdraża nowe rozwiązania telewizji hybrydowej na kanałach naziemnych

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

Disney+ rozszerza w Europie zasięg planu z reklamami

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"

Odchodzi szef działu wideo gry-online.pl. "Nie mogłem się na to zgodzić"