Ponad 20 osób ma stracić pracę po zamknięciu „Focusa”, „Elle Man” i „Samego Zdrowia”

Ponad 20 pracowników Burda Media Polska może pożegnać się z pracodawcą po tym, jak wydawnictwo zamknęło tytuły marki „Focus” oraz „Elle Man” i „Samo Zdrowie” - dowiedział się nieoficjalnie serwis Wirtualnemedia.pl. Burda nie komentuje sprawy.

Jacek Stawiany
Jacek Stawiany
Udostępnij artykuł:
Ponad 20 osób ma stracić pracę po zamknięciu „Focusa”, „Elle Man” i „Samego Zdrowia”

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/koniec-magazynu-focus-elle-man-samo-zdrowie-gdzie-kupic,7170045961869441a ##

Wydawnictwo tłumaczyło, że przyczyną zakończenia wydawania tytułów były rosnące ceny papieru, energii i usług oraz zmiany w zachowaniach konsumenckich.

Jak nieoficjalnie ustalił portal WirtualneMedia.pl, w związku z zamknięciem magazynów i serwisów wydawnictwo może rozstać się z ponad 20 osobami. Nasz informator twierdzi, że z pracą pożegnają się całe zespoły redakcyjne „Focusa”, Focus.pl, „Elle Man”, Elleman.pl, „Samego Zdrowia” oraz kilka osób z biura reklamy.

O ewentualne zwolnienia spytaliśmy wydawnictwo. - W tej chwili nie komentujemy tych kwestii. Proces zmian, w tym harmonogram, będzie wypracowany w dialogu z zespołami, których one dotyczą - mówi Dorota Górska z agencji Lighthouse, odpowiedzialna za kontakt Burdy z mediami.

Naczelnym „Focusa” od połowy 2020 roku jest Łukasz Załuski. Redakcja - jak wynika z informacji na stronie Focus.pl - składa się z pięciu osób. Redaktorem prowadzącym Elleman.pl jest Michał Janowski, poza nim w redakcji pracuje Michał Miernik (jako redaktor).

Fuzja Burdy z Edipresse Polska - co dalej?

Jeszcze w lipcu ub.r. Burda Media Polska kupiła od Gruner und Jahr marki wydawnicze „Focus” wraz z portalem Focus.pl Wydawnictwo podkreślało wtedy, że umożliwi to dalszy rozwój magazynów „Focus” na polskim rynku i kontynuację prac nad dopasowaniem treści do oczekiwań polskich odbiorców. Dlaczego teraz zdecydowała się zamknąć tytuły?

- Dogłębnie przeanalizowaliśmy perspektywę ekonomiczną segmentu tytułów związanych z marką Focus. Biorąc pod uwagę z jednej strony sytuację rynkową, w tym postępujący wzrost kosztów wydawniczych oraz zmiany w zachowaniach konsumenckich, z drugiej naszą strategię rozwojową, podjęliśmy decyzję o reorganizacji naszego portfolio, także w odniesieniu do marki Focus – mówi Górska.

Spytaliśmy, czy Burda ma plany zamknięcia innych swoich tytułów albo zmiany ich cykli wydawniczych. - Co do zasady nie wypowiadamy się na temat przyszłych decyzji biznesowych, dlatego powstrzymamy się od komentarza na ten temat – ucina Górska.

W połowie ub.r. Burda porozumiała się z Edipresse Group w sprawie kupna Edipresse Polska. Strony nie podały kwoty transakcji, oczekuje ona teraz na zgodę Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. W poniedziałek UOKiK przekazał nam, że postępowanie nadal jest w toku. Kiedy Burda spodziewa się rozstrzygnięcia sprawy? - Ze względu na trwające postępowanie, powstrzymamy się od komentarza w tej sprawie – mówi Górska.

„Focus” zniknie po 29 latach

Wydawanie „Focusa” Burda przejęła w 2013 roku wraz z kupnem G+J Polska. W różnych okresach oprócz miesięcznika „Focus” wydawano magazyny „Focus Historia”, „Focus. Nauka zmienia świat”, „Focus Ekstra, „Focus Wiedza” i „Focus Śledczy”, a od ponad dwóch lat realizowano też podcasty „Focus on”.

Jeszcze w lipcu ub.r. Burda Media Polska kupiła od Gruner und Jahr marki wydawnicze „Focus” wraz z portalem Focus.pl Wydawnictwo podkreślało wtedy, że umożliwi to dalszy rozwój magazynów „Focus” na polskim rynku i kontynuację prac nad dopasowaniem treści do oczekiwań polskich odbiorców. Magazyn „Focus” pojawił się na polskim rynku w styczniu 1993 roku.

„Elle Man” pojawił się na rynku 2014 roku, początkowo ukazywał się dwa razy w roku. Na początku 2018 roku został przekształcony w kwartalnik, a jego redaktorem naczelnym został dziennikarz TVN Olivier Janiak. W grudniu 2018 roku uruchomiono witrynę internetową magazynu, jej pierwszym redaktorem prowadzącym był Oskar Dąbkowski.

Magazyn kobiecy „Samo Zdrowie” w ostatnich latach ukazywał się jako dwumiesięcznik, a wcześniej był kwartalnikiem i miesięcznikiem. Burda wydawała go przez ponad dekadę.

Zmiany we władzach Burda Media Polska

Parę dni temu wydawnictwo poinformowało, że rozstało się z chief financial officer Dobrosławą Snarską-Pełką, wcześniej z firmy odeszła chief digital officer Justyna Dziegieć. Do zarządu firmy dołączył natomiast Przemysław Kłobut, a kierownictwo jest dodatkowo wspierane przez Martina Weese, chief operating officera w Burda International.

W 2020 roku przychody Burda Media Polska zmalały o 20,1 proc. do 130,75 mln zł, głównie z powodu spadku wpływów reklamowych o 35,2 proc. Średnioroczne zatrudnienie w firmie zmniejszono o 19 osób, a wynik netto poszedł w dół z 3,66 mln zł zysku do 9,83 mln zł straty.

W kwietniu 2020 roku, krótko po wybuchu epidemii, firma zwolniła ok. 50 pracowników, m.in. m.in. z redakcji „Gali”, „Elle” i „Glamour”, z biura reklamy, zespołów projektów specjalnych i badań focusowych oraz fotoedytorów.

Jacek Stawiany
Autor artykułu:
Jacek Stawiany
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Spięcie w TVP Info. Polityk PiS: nie ma pani prawa mnie wyprosić ze studia

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Rodziny jednopłciowe głosu w polskich mediach prawie nie mają. Mówią za nich inni

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Koncert kolęd w Republice. Wśród gwiazd Zenek Martyniuk, na widowni para prezydencka

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

Nie żyje Gabriela Andrychowicz. Była głosem Chillizet

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami
Materiał reklamowy

CyberRescue pomoże klientom Banku Pekao uniknąć cyberoszustwa przed świętami

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski

Jakub Bujnik odchodzi z Wirtualnej Polski