Jak wynika z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl pierwsze cztery odcinki zapewniły stacji udział 21,87 proc. wśród wszystkich widzów i 16,49 proc. w grupie komercyjnej. Poprzednia część serialu, zatytułowana „Miłość nad rozlewiskiem”, cieszyła się rok wcześniej większą oglądalnością - śledziło ją 4,42 mln widzów przy udziale wynoszącym odpowiednio 26,9 proc. i 23,13 proc.
Najwięcej widzów, bo aż 3,9 mln osób przyciągnął pierwszy odcinek „Życia”, natomiast najmniejszą widownię miał trzeci – 3,29 mln.
TVP 1 jest liderem paśmie emisji serialu z Joanną Brodzik (niedziele 20.20). Nieznacznie ustępuje jej TVN, który w tym czasie emituje „Taniec z gwiazdami” i gromadzi przed ekranami 21,47 proc. widzów. Trzeci jest Polsat i talent show „ Tylko Muzyka. Must be the Music” (17,3 proc). Ostatnie miejsce zajmuje Dwójka emitująca wówczas „Kabaretowy klub Dwójki” (10,5 proc.). W grupie widzów w wieku 16-49 lat liderem jest z kolei Polsat z wynikiem na poziomie 23,91 proc. Tymczasem „Życie nad rozlewiskiem” zajmuje w tej grupie trzecie miejsce z udziałem 16,49 proc.

Z danych telemetrycznych wynika, że serial najchętniej oglądają, kobiety, osoby powyżej 45 roku życia, mieszkańcy wsi, emeryci oraz widzowie posiadający wykształcenie podstawowe i wyższe.
Widownia „Życie nad rozlewiskiem”
Oglądalność serialu na tle konkurencji

Profil widowni serialu











