Zyskały serwisy „Wprost” i „Do Rzeczy” - w dół Newsweek.pl, wPolityce.pl i Niezalezna.pl

Wśród serwisów tygodników opinii zdecydowanie najwięcej użytkowników mają Newsweek.pl i Wprost.pl, natomiast na najdłużej internautów przyciągają wPolityce.pl (związanych z „Sieciami”).

tw
tw
Udostępnij artykuł:

W październiku br. Newsweek.pl (Ringier Axel Springer Polska) odwiedziło 2,62 mln realnych użytkowników (czyli 9,45 proc. wszystkich polskich internautów, a Wprost.pl (PMPG Polskie Media) -  2,23 mln (8,04 proc.) - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Przy czym na Newsweek.pl odwiedzający wykonali 8,53 mln odsłon i spędzili średnio po 2 minuty i 55 sekund, natomiast Wprost.pl zanotował 25,54 mln odsłon oraz 4 minuty i 32 sekundy przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika.

Po ponad milion internautów odwiedziło witryny DoRzeczy.pl (1,54 mln), wPolityce.pl (1,2 mln), Polityka.pl (1,14 mln) i Niezalezna.pl (1,13 mln). W zestawieniu uwzględniliśmy witryny wPolityce.pl (Fratria) i Niezalezna.pl (Słowo Niezależne), ponieważ są ściśle związane z tygodnikami „Sieci” i „Gazeta Polska”, natomiast strony wSieciprawdy.pl i GazetaPolska.pl to jedynie mało rozbudowane wizytówki internetowe tych tytułów.

Na wPolityce.pl wykonano 27,32 mln odsłon, na Niezalezna.pl - 12,78 mln, a na DoRzeczy.pl - 10,15 mln. Z tego pierwszego serwisu użytkownik korzystał średnio przez 38 minut i 10 sekund, a z drugiego - przez 14 minut i 8 sekund.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/sprzedaz-tygodnik-opinii-i-iii-kwartal-2018-gosc-niedzielny-sieci,7171198954718849a ##

Gosc.pl zanotował 610,1 tys. odwiedzających i 8,55 mln odsłon, a TygodnikPowszechny.pl - 100,3 tys. użytkowników i 471,3 tys. odsłon.

Większość tygodników opinii w serwisach internetowych udostępnia tylko zapowiedzi i fragmenty artykułów ze swoich wydań drukowanych. Na stronach zamieszczane są natomiast dodatkowe felietony i wpisy blogowe, a także wiele tekstów informacyjnych.

grafika

Na komputerach Newsweek.pl miał 1,48 mln użytkowników, 3,57 mln odsłon oraz 2 minuty i 25 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Wprost.pl przy 792,8 tys. użytkowników zanotował 6,2 mln odsłon oraz 4 minuty i sekundę przeciętnego czasu spędzonego przez internautę, a wPolityce.pl - 619,9 tys. użytkowników, 16,17 mln odsłon oraz 50 minut i 28 sekund średniego czasu korzystania.

Natomiast na Niezalezna.pl internauta spędził przeciętnie 31 minut i 56 sekund.

grafika

Na smartfonach i tabletach liderem zasięgowym był Wprost.pl - z 1,62 mln użytkowników, 19,34 mln odsłon oraz 4 minutami i 17 sekundami przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Newsweek.pl odwiedziło 1,46 mln internautów, a DoRzeczy.pl - 1,13 mln. Na wPolityce.pl użytkownik spędził średnio 20 minut i 25 sekund.

grafika

W skali roku Newsweek.pl stracił 0,62 pkt proc. zasięgu (to 6,2 proc. w dół). Liczba odsłon serwisu zmalała o 2,23 mln odsłon, a średni czas korzystania przez użytkownika - o 59 sekund (to spadki odpowiednio o 20,7 i 25,2 proc.).

Z kolei wPolityce.pl zanotowało spadki o 0,4 pkt proc. zasięgu, 2,6 mln odsłon oraz 2,5 minuty przeciętnego czasu korzystania przez odwiedzającego (to 8,5, 8,7 i 6,1 proc. w dół), a Niezalezna.pl - o 1,15 pkt proc. zasięgu, 9,06 mln odsłon oraz 8 minut i 19 sekund średniego czasu korzystania (22, 41,5 i 37 proc. w dół). Mocno zmalały też zasięg i liczba odsłon serwisu TygodnikPowszechny.pl, przy czym wielokrotnie wydłużył się średni czasu spędzany w nim.

##NEWS https://www.wirtualnemedia.pl/najpopularniejsze-serwisy-internetowe-i-aplikacje-mobilne-w-polsce-w-pazdzierniku-2018-roku-wyniki-gemius-pbi,7171201980479105a ##

Za to w przypadku Wprost.pl zasięg zwiększył się o 1,69 pkt proc. (czyli 26,6 proc.), liczba odsłon - o 18,34 mln (254,4 proc.), a średni czas spędzony przez użytkownika - o 48 sekund (21,4 proc.). Natomiast DoRzeczy.pl osiągnęło wzrosty o 3,1 pkt proc. zasięgu i 5,8 mln odsłon (to 126,5 i 133,3 proc. w górę), przy nieznacznym spadku przeciętnego czasu korzystania (o 14 sekund, czyli 3,2 proc.).

grafika

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"