Szef BBC kpi z oglądalności seriali Netfliksa. „Siedem milionów widzów w 17 miesięcy”

Tony Hall, szef BBC zakpił z oglądalności seriali oferowanych brytyjskim widzom przez platformę Netflix. Według niego serialowa superprodukcja „The Crown” opowiadająca historię królowej Elżbiety II w ciągu 17 miesięcy przyciągnęła jedynie 7 mln widzów, podczas gdy tylko jeden serial nadawany przez BBC - „Bodyguard” obejrzało 17 mln Brytyjczyków w trakcie jednego miesiąca.

ps
ps
Udostępnij artykuł:

Kąśliwe uwagi na temat działalności Netfliksa na brytyjskim rynku Tony Hall, szef BBC wygłosił w Londynie podczas konferencji prasowej. Według podanych przez niego informacji jeden z najgłośniejszych sztandarowych seriali amerykańskiego serwisu - „The Crown” opowiadający dzieje królowej Elżbiety II w ciągu 17 miesięcy został obejrzany przez 7 mln Brytyjczyków.

Według Halla to niewiele biorąc pod uwagę oglądalność produkcji emitowanych przez kanały należące do BBC. Jak twierdzi Hall jeden z takich seriali, „Bodyguard” w ciągu zaledwie jednego miesiąca obejrzało w Wielkiej Brytanii 17 mln widzów.

Netflix nie podaje szczegółowych danych dotyczących popularności swoich poszczególnych produkcji, jak twierdzą eksperci powodem niechęci do zdradzania takich informacji jest obawa przed porównywaniem oryginalnych seriali Netfliksa z propozycjami konkurentów. Skąd zatem Hall wziął cytowane przez siebie liczby? Jak wyjaśnił rzecznik BBC są one wynikiem przeprowadzonego przez nadawcę w ub.r. badania, w którym zapytano Brytyjczyków m.in. o to czy oglądali przynajmniej 15 minut jakiegokolwiek odcinka „The Crown”.

Tony Hall zwrócił też uwagę na fakt, że według przypuszczeń produkcja „The Crown” kosztowała ponad 100 mln funtów, podczas gdy nakręcenie „Bodyguard” pochłonęło nieporównywalnie mniej środków, jednak dokładne kwoty w tym zakresie nie padły. Szef BBC zaznaczył także, że BBC skutecznie konkuruje z amerykańskimi platformami VOD dysponując rocznym budżetem w wysokości 1,5 mld funtów, podczas gdy Netflix w ub.r. na własne produkcje wydał 13 mld dol., a Amazon – 5 mld.

Tony Hall został niejako wywołany do tablicy przez Netfliksa, który wcześniej ustami swoich menedżerów zarzucił BBC, że korzysta ona ze wsparcia brytyjskich podatników, a jest zupełnie nieprzygotowana do zmieniających się dynamicznie sposobów konsumowania treści wideo i wydaje pieniądze na produkcje którymi komercyjne serwisy VOD nigdy by się nawet nie zajęły.

W lutym stacje BBC i ITV zapowiedziały że do końca 2019 r. uruchomią wspólny serwis VOD o nazwie BritBox. Platforma ma zaoferować archiwalne produkcje pochodzące od obu nadawców i konkurować o brytyjskich widzów m.in. z Netfliksem i Amazonem.

ps
Autor artykułu:
ps
Author widget background

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Carrefour Polska rozwija współpracę z Tchibo. Klienci napiją się świeżej kawy

Carrefour Polska rozwija współpracę z Tchibo. Klienci napiją się świeżej kawy

Dziś wielka debata o przepisach dot. blokowania treści w internecie. Wyjaśniamy, czym jest unijny akt DSA

Dziś wielka debata o przepisach dot. blokowania treści w internecie. Wyjaśniamy, czym jest unijny akt DSA

Odświeżony "Dziennik Gazeta Prawna". Nowy layout i format

Odświeżony "Dziennik Gazeta Prawna". Nowy layout i format

"Parkiet" z nową ofertą prenumeraty

"Parkiet" z nową ofertą prenumeraty

Właściciel ChataGPT w chmurze od Amazona. Umowa na prawie 40 mld dolarów

Właściciel ChataGPT w chmurze od Amazona. Umowa na prawie 40 mld dolarów

Burza wokół wywiadu Rymanowskiego nie cichnie. Co dziennikarz na tym zyskał?

Burza wokół wywiadu Rymanowskiego nie cichnie. Co dziennikarz na tym zyskał?