W lutym br. witryny z grami online odwiedziło 11,53 mln polskich użytkowników, podczas gdy w lutym ub.r. było to 12,16 mln, a w lutym 2012 roku - 11,38 mln - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl.
Wśród internautów korzystających z gier sieciowych nieznacznie więcej jest mężczyzn niż kobiet. W lutym br. panów było 5,98 mln i miały 51,9 proc. udziału, natomiast pań było 5,54 mln. Podobna różnica była dwa lata wcześniej, a nieco mniejsza przed rokiem.
Dwie trzecie użytkowników gier online ma od 15 do 44 lat. W lutym br. zanotowano 2,71 mln internautów w wieku 15-24 lat (23,5 proc. wszystkich), 2,85 mln tych w wieku 25-34 lat (24,7 proc. wszystkich) i 2,17 mln w wieku 35-44 lat (18,8 proc. wszystkich). Osób w wieku 7-14 lat było 1,55 mln, tych w wieku 45-54 lat - 1,16 mln, a w wieku 55 lat i więcej - 1,08 mln.

W ciągu dwóch lat najwięcej przybyło najstarszych użytkowników (324,4 tys., to wzrost o 42,9 proc.) i tych w wieku 35-44 lat (325,9 tys., 17,7 proc. w górę). Internautów w wieku 45-54 lat przybyło 191,4 tys. (19,7 proc. w górę), a w wieku 25-34 lat - 117,2 tys. (4,3 proc. w górę).
Za to liczba użytkowników w wieku 7-14 lat zmalała o 362,1 tys. (spadek o 18,9 proc.), a tych mających od 15 do 24 lat - o 444,5 tys. (14,1 proc. w dół).
Większość internautów korzystających z gier online ma średnie lub wyższe wykształcenie. Osób z maturą w lutym br. na stronach tego typu było 4,62 mln i stanowiły 40 proc. wszystkich użytkowników, a tych z dyplomami uczelni wyższych było 2,78 mln i miały 24,1 proc. udziału. 2,02 mln internautów z wykształceniem zasadniczym zawodowym stanowiło 17,5 proc. ogółu, 1,67 mln osób z wykształceniem podstawowym - 14,5 proc., a 440,5 tys. z wykształceniem gimnazjalnym - 3,8 proc.

W skali dwóch lat liczba użytkowników z wykształceniem zasadniczym zawodowym zwiększyła się o 371,4 tys. (wzrost o 22,5 proc.), a z wykształceniem średnim - o 170 tys. (3,8 proc. w górę). Za to internautów z dyplomami uczelni wyższych ubyło 152,9 tys. (5,2 proc. w dół), tych po gimnazjum - 192,6 tys. (spadek o 30,4 proc.), a tych z wykształceniem podstawowym - 43,5 tys. (2,5 proc. w dół).
Na kolejnej podstronie analiza użytkowników pod względem miejsca zamieszkania i ranking najpopularniejszych serwisów
4,54 mln internautów odwiedzających strony z grami online w lutym br. (39,4 proc. wszystkich użytkowników) to osoby ze wsi. 2,41 mln użytkowników (20,9 proc. ogółu) żyje w miastach mających od 20 do 100 tys. mieszkańców, 1,94 mln (16,8 proc. wszystkich) - w miastach od 100 do 500 tys. ludności. Z kolei 1,46 mln (12,7 proc. ogółu) mieszka w najmniejszych miastach, a 1,17 mln (10,2 proc.) w największych.

Wśród gier zawierających tylko gry online najpopularniejszy jest serwis Stargames.com (z grami karcianymi i planszowymi), który w lutym br. odwiedziło 3,24 mln polskich internautów. Tak samo jak inne zagraniczne strony nie jest on objęty w Megapanelu audytem site-centric, dlatego nie wiadomo, ile odsłon wykonali ani jak dużo czasu spędzili w nim polscy użytkownicy.
Gry.pl zanotowały w lutym 2,84 mln użytkowników, 128,8 mln odsłon oraz godzinę i 44,5 minuty przypadające na przeciętnego użytkownika. Goodgamestudios.com odwiedziło 2,83 mln internautów, Gry-online.pl - 1,96 mln, a Wyspęgier.pl - 1,63 mln. Na wszystkich tych stronach dostępne są gry różnego rodzaju.
W skali roku liczba polskich użytkowników Stargames.com wzrosła o 149 proc. - z 1,3 do 3,24 mln. Za to Gry.pl straciły 1,43 mln użytkowników (spadek o 33,5 proc.), Goodgamestudios.com - 834 tys. (22,7 proc. w dół), a Bigpoint.com - 866 tys. (46,1 proc. w dół).

Spore spadki zanotowały również Wyspagier.pl, Travian.pl i Worldoftanks.eu, natomiast wyraźny wzrost osiągnęły Gry-online.pl.











