Kto ogląda TikToka w Polsce? Dominują dzieci, ale jest sporo seniorów

Największą grupę użytkowników platformy TikTok w Polsce stanowią dzieci w wieku 7-14 lat. To one również spędzają najwięcej czasu w aplikacji: średnio prawie dwie doby w miesiącu – wynika z analizy firmy Sotrender.

Beata Goczał
Beata Goczał
Udostępnij artykuł:
Kto ogląda TikToka w Polsce? Dominują dzieci, ale jest sporo seniorów

Według panelu reklamowego TikToka w Polsce z aplikacji korzysta między 11 a 13 milionów osób. Według Mediapanelu jest to nawet 15 milionów użytkowników, jednak ta statystyka uwzględnia nie tylko użytkowników samej aplikacji, ale także osoby korzystające z TikToka np. z poziomu przeglądarki (lub np. oglądające treści zamieszczone na innych stronach).

Z TikToka korzysta ogrom młodych, a wręcz bardzo młodych, użytkowników – ponad dwa miliony użytkowników to osoby w wieku 7 – 14 lat (2 mln 50 tys.).

Całkiem sporo użytkowników należy również do starszych roczników – niemal dwa miliony użytkowników (1 mln 968 tys.) to osoby w wieku 60 – 75 lat.

grafika

Kobiety dłużej niż mężczyźni

W kwietniu 2025 roku, więcej czasu w aplikacji spędzały kobiety niż mężczyźni – zwłaszcza w najmłodszych grupach wiekowych. Dziewczynki w wieku 7 – 14 oraz 15 – 19 lat spędzały średnio prawie dwie doby w miesiącu aktywnie korzystając z TikToka. 

Wśród użytkowników między 20 a 34 rokiem życia czas ten był już znacząco krótszy – wynosił bowiem średnio ok. 16 godzin. Z kolei najstarsze pokolenia spędzały średnio po około 8 godzin na TikToku w miesiącu.

grafika


Marki na TikToku w Polsce
Spośród przebadanych przez Sotrender 450 profili największych polskich marek na TikToku, w czołówce pod względem liczby obserwujących znalazły się: laczynaspilka, domgenzie i netflixpl. Były to jedyne profile marek, na których koncie odnotowaliśmy ponad milion obserwujących.

grafika



Gdyby chcieć zestawić największe profile marek z największymi profilami influencerów, laczynaspilka czy domgenzie znalazłyby się w okolicach dość dalekiego, około 80. miejsca.

Spośród 200 największych profili marek i mediów na Instagramie, 83 proc. posiadało i aktywnie prowadziło konto na TikToku.

grafika

Sotrender zauważa, że liczba obserwujących na TikToku nie przekładała się jednak na liczbę odtworzeń filmów czy zaangażowanie.

W czołówce rankingu zaangażowania znalazły się bowiem głównie profile mediów – Polsatu, Onetu, czy TVP Sport. W czołówce nie zabrakło również profilu Oficjalne Zero.

grafika


Z kolei w rankingu według liczby wyświetleń widać już znacznie większe zróżnicowanie – w czołówce pojawiały się największe marki, takie jak np. Lidl czy Biedronka.

Po przeanalizowaniu wyłącznie profili marek, w rankingu liczby odtworzeń znaleźli się w dużej mierze duzi reklamodawcy – np. Lidl, Biedronka czy T-Mobile, choć w ich przypadku znaczna część odtworzeń osiągana jest w sposób płatny.

grafika

Sensowne zasięgi organiczne

Jednak na tle innych kanałów, TikTok wciąż oferuje sensowne zasięgi organiczne. Spośród 450 topowych profili polskich marek na TikToku, w kwietniu 2025 r. aż 67 proc., czyli około ⅔ firm, nie promowało żadnego filmu, co oznacza, że działały wyłącznie organicznie i to z całkiem dobrymi wynikami.

Gdy weźmiemy pod uwagę wyłącznie działania organiczne – ranking zaangażowania niemal się nie zmienia – jeszcze bardziej dominują profile mediów, które nie promują postów na TikToku.

Z kolei pod względem liczby odtworzeń, ranking wygląda już zupełnie inaczej niż ten uwzględniający wszystkie profile – prym wiodą profile mediów, które swoimi treściami są w stanie dotrzeć do szerokiego grona odbiorców.

grafika

Wśród marek działających wyłącznie organicznie, liderzy osiągają po kilka, a nawet kilkanaście milionów odtworzeń filmów bez dodatkowych działań płatnych.

W kwietniu br. liderami byli Redbull Polska oraz KSW z ponad 17 milionami odtworzeń organicznych. O około 10 milionów mniej, po 8 milionów odtworzeń mieli na swoim koncie: Fame MMA, Fundacja Cancer Fighters oraz Food News Polska.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Będą dwa nowe sezony "Hotelu Paradise". W programie dwie prowadzące

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Właściciel TVN wybierze Netfliksa? Ruszyły negocjacje ws. HBO Max

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"

Zmarł Rafał Kołsut. Jako dziecko był gwiazdą "Ziarna"