W latach 2012-2013 wydatki na reklamę mobilną na świecie zwiększyły się o 92 proc., z 7,6 miliarda euro do 14,6 miliarda euro.
Największy wzrost odnotowano w przypadku reklam typu display (o 123,4 proc.) oraz reklam w internetowych wyszukiwarkach (o 92,1 proc.). Słabiej rosły nakłady na reklamy w wiadomościach SMS i MMS (o 19,4 proc.).

Natomiast reklamy w wyszukiwarkach stanowiły w zeszłym roku największy segment całego rynku (7,1 mld euro - 48,9 proc. udziału), przed reklamami typu display (6 mld euro - 41,5 proc.) oraz reklamami w wiadomościach (1,4 mld euro - 9,6 proc.).
W ujęciu geograficznym najwięcej na mobilną reklamę wydano w 2013 roku w Ameryce Północnej (6,1 mld euro - 41,9 proc.). Następne pod tym względem były: region Azji i Pacyfiku (5,7 mld euro - 38,9 proc.), Europa (2,5 mld euro - 17,3 proc.), Bliski Wschód i Afryka (170 mln euro - 1,2 proc.) oraz Ameryka Łacińska (109 mln euro - 0,7 proc.).

Natomiast najszybszym tempem wzrostu nakładów na mobilną reklamę w latach 2012-2013 może pochwalić się Ameryka Łacińska (+215 proc.), wyprzedzając Amerykę Północną (+122 proc.), Europę (+90 proc.), region Azji i Pacyfiku (+69 proc.) oraz Bliski Wschód i Afrykę (+45 proc.).











