17,8 mld USD na AR i VR w 2018 r., prawie dwa razy tyle co w 2017 r.

W najbliższych latach spodziewany jest szybki rozwój rynku wirtualnej rzeczywistości i rzeczywistości rozszerzonej.

km
km
Udostępnij artykuł:
17,8 mld USD na AR i VR w 2018 r., prawie dwa razy tyle co w 2017 r.
fot. Shutterstock.com

Firma badawcza IDC prognozuje, że w 2017 roku globalne wydatki na wirtualną rzeczywistość i rzeczywistość rozszerzoną sięgną 17,8 miliarda dolarów w 2018 roku, czyli o blisko 95 proc. więcej w porównaniu z szacowanymi na rok bieżący nakładami rzędu 9,1 miliarda dolarów.

W latach 2017-2021 globalne nakłady na produkty i usługi VR/AR mają rosnąć rocznie średnio o 98,8 proc.

Największe źródło nakładów stanowi sektor konsumencki (6,8 mld USD w 2018 r.). Z kolei sami konsumenci mają w 2021 r. przeznaczyć ponad 20 miliardów dolarów na omawiane technologie, przy średnim rocznym wzroście na poziomie 45,2 proc.

grafika

Z kolei w ujęciu geograficznym, najwięcej na VR/AR ma się w 2018 r. wydawać w USA (6,4 mld USD), a następnie w regionie Azji i Pacyfiku bez Japonii (5,1 mld USD) oraz w regionie EMEA (3 mld USD).

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Przejęcie Warner Bros. przez Netfliksa pod znakiem zapytania? Potrzeba zgody Donalda Trumpa

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Pół miliarda kary z Komisji Europejskiej dla platformy Muska

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji