23 proc. internautów dodaje profile firm i marek do znajomych w serwisach społecznościowych

Prawie co czwarty polski użytkownik serwisów społecznościowych dodaje do swoich znajomych profile firm i marek – wynika z badania IMAS OnLine na zlecenie Euro RSCG Sensors. Jednocześnie połowa internautów negatywnie ocenia obecność takich kont w społecznościach sieciowych.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

23 proc. polskich użytkowników serwisów społecznościowych, którzy dodają do swoich znajomych profile firm i marek, uzasadnia najczęściej (72 proc. wskazań), że robi to z sympatii dla tych brandów, a nieco rzadziej (57 proc. deklaracji) – dlatego że są klientami określonych firm. Dla 42 proc. internautów z tej grupy motywacją w tym przypadku są konkursy i promocje, dla 37 proc. – bezpośrednie zaproszenie od marki lub firmy, natomiast dla 36 proc. – po prostu ciekawość.

Prawie dwie trzecie użytkowników serwisów społecznościowych dodających do swoich znajomych profile firm i marek oczekuje dostępu do specjalnych ofert i informacji o trwających promocjach, a połowa tych internautów spodziewa się unikatowych treści, które nie są publikowane nigdzie indziej oraz aktualności z życia danej firmy lub marki. 43 proc. osób, które dodają do swoich znajomych takie konta, zamieszcza w nich komentarze ogólne, a 16 proc. komentuje konkretne materiały zamieszczane przez określone firmy.

Z drugiej strony prawie 20 proc. polskich członków społeczności internetowych usunęło przynajmniej raz firmę lub markę z grona swoich znajomych lub przestało być jej fanami w serwisie społecznościowym. Wśród wymienianych powodów znajdują się zbyt duża częstotliwość wpisów, brak profitów związanych ze śledzeniem profilu oraz nachalność komunikatów i zbyt dużo zawartości reklamowej. Ponadto prawie połowa użytkowników serwisów społecznościowych uważa, że tracą one swój charakter z powodu obecności takich profili.

grafika

Badanie zachowań polskich użytkowników serwisów społecznościowych wobec kont firm i marek zostało przeprowadzone przez IMAS OnLine na zlecenie Euro RSCG Sensors w styczniu bieżącego roku. Ankiety internetowe objęły 538 osób korzystających z co najmniej dwóch serwisów społecznościowych minimum raz w tygodniu. Wśród respondentów 30 proc. to osoby w wieku 25-34 lata, 24 proc. – w wieku 18-24 lata, 21 proc. – w wieku 35-44 lat, natomiast 64 proc. to kobiety.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Co kupno Warner Bros. przez Netfliksa zmieni w Polsce? Pracownicy TVN dostali list od szefa WBD

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

Prasa umiera? Skądże! Wydawca "Vogue Polska" wprowadzi do Polski kolejny luksusowy tytuł [TYLKO U NAS]

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

"Święta marzeń" w piosence Polsatu na Boże Narodzenie. Ibisz świętym Mikołajem

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Będzie mega fuzja. Netflix kupuje Warner Bros. Discovery bez telewizji

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Gwiazdor Modern Talking na Sylwestrowej Mocy Przebojów Polsatu. Obok Zenek Martyniuk, Beata Kozidrak i Skolim

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online

Globalna awaria Cloudflare. Nie działała Canva, Downdetector i sklepy online