24/7 Communication bez trzech czwartych zysku. „Transformacja i skalowanie biznesu”

W ub.r. przy spadku przychodów agencji 24/7 Communication o 6,5 proc. jej zysk netto zmalał z 1,97 mln do 523,5 tys. zł. Firma podkreśla, że jest w trakcie transformacji i skalowania biznesu.

Tomasz Wojtas
Tomasz Wojtas
Udostępnij artykuł:
24/7 Communication bez trzech czwartych zysku. „Transformacja i skalowanie biznesu”

Przychody sprzedażowe netto 24/7 Communication w ub.r. wyniosły 30,95 mln zł, wobec 32,1 mln zł rok wcześniej, natomiast wynik ze zmiany stanu produktów poszedł w dół z 16,9 do -924,9 tys. zł. Spółka zaznaczyła w sprawozdaniu, że wzrost popytu na jej usługi obserwowała w drugiej połowie ub.r. i pierwszym kwartale br.

Z kolei koszty operacyjne agencji nieznacznie się zwiększyły - o 0,6 proc. do 29,35 mln zł. W górę poszły przede wszystkim koszty pracownicze: wynagrodzenia z 5,3 do 6,41 mln zł oraz ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze z 1,33 do 1,61 mln zł. W ub.r. przeciętne zatrudnienie w agencji wynosiło 45 etatów, wobec 40,3 rok wcześniej.

Za to nakłady na usługi obce zmniejszyły się z 21,12 do 20,5 mln zł, a na zużycie materiałów i energii - z 1 mln do 427,7 tys. zł.

W sprawozdaniu 24/7 Communication zwrócono uwagę, że w ub.r. utrzymywała się wysoka inflacja, chociaż jej szczyt przypadł na przełom 2022 i 2023 roku. - Poziom inflacji miał wpływ na poziom cen usług oferowanych przez Spółkę jak i na decyzje o zakupie dodatkowych usług po stronie klientów - zaznaczono.

Agencja uruchomiła nowe specjalizacje z zakresu ESG, public affairs, strategii, komunikacji wewnętrznej oraz budowania marki pracodawcy oraz rozwijała usługi z obszaru komunikacji kryzysowej. Jej rentowność poprawiło to, że pozostałe wpływy operacyjne poszły w górę z 25,8 do 684 tys. zł, a pozostałe koszty operacyjne zmalały z 328,9 do 103,1 tys. zł.

24/7 Communication podkreśla, że w ub.r. zaczęła „transformację oraz skalowanie biznesu”. - Rok 2024 będzie kolejnym rokiem intensywnej pracy nad dalszą profesjonalizacją i automatyzacją procesów wewnętrznych, a także dostosowywania się do zmieniających się wymagań prawnych w obszarze sztucznej inteligencji, cyberbezpieczeństwa, bezpieczeństwa informacji oraz w obszarze dostępności cyfrowej - wyliczyła.

W ub.r. znacznie pogorszyła się zyskowność agencji: na poziomie sprzedażowym brutto z 2,95 mln do 684 tys. zł, a w ujęciu netto z 1,97 mln do 523,5 tys. zł.

Wspólnicy 24/7 Communication (91 proc. udziałów ma Diederik Aarts a 9 proc. była szefowa spółki Dorota Zmarzlak) postanowili, że z zeszłorocznego zysku dostaną 35,7 tys. zł dywidendy, a 487,8 tys. zł zasili kapitał zapasowy. Na ten kapitał przeznaczono tez niepodzielone dotąd 380,2 tys. zł z zysku netto osiągniętego w 2022 roku.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"