Festiwal Piosenki Rosyjskiej, którego zwyciężczynią została Anna Dereszowska, Dwójka pokazywała w niedzielę w trzech częściach od 20.10 do 22.50. Największą popularnością cieszyła się pierwsza odsłona imprezy, którą obejrzało 3,88 mln widzów. Średnio Festiwal przyciągnął przed ekrany 3,06 mln widzów, co dało stacji 23,71 proc. udziału w grupie 4+ i 19,50 proc. w 16-49 – wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
W czasie nadawania transmisji z Festiwalu Dwójka była liderem rynku telewizyjnego. Drugie miejsce zajęła TVP 1 z udziałem na poziomie 15,80 proc., która wtedy emitowała “Pogodę”, “Dom nad rozlewiskiem” i wakacyjne wejście antenowe “Kawy czy herbaty?”. Trzeci był Polsat (15,55 proc.; “CSI: Kryminalne Zagadki Miami”, “Wzór”, “Kości”), a czwarta – TVN (6,64 proc.; film “Alex i Emma”, “Klub szalonych dziewic”).

Natomiast transmitowany w sobotę między 22.05 a 0.30 Piknik Country w Mrągowie (koncert “Siedmiu wspaniałych” oraz recital Macieja Maleńczuka) obejrzało 970 tys. widzów przy udziale wynoszącym 11,53 proc. w 4+ i 10,26 proc. w 16-49. Polsat w czasie emisji imprezy zajął trzecie miejsce w rynku telewizyjnym za TVP 2 (miała 21,65 proc. udziału i emitowała Międzynarodowy Festiwal Piosenki i Kultury Romów oraz film fabularny) i TVP 1 (17,66 proc.; filmy), ale przed TVN-em (8,97 proc.; także filmy).











