Jak wynika z danych AGB Nielsen Media Research przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl, oglądalność spotkania Polska – Azerbejdżan, nadanego 24 marca, wyniosła 5,25 mln widzów. TVP2 w czasie emisji meczu osiągnęła udziały na poziomie 36,43 proc. i była zdecydowanym liderem w godz. 17:50 – 20.05. Drugą w tym czasie Jedynkę oglądało prawie 2 mln osób mniej.
StacjaAMRAMR %SHR %POLSKA - AZERBEJDŻAN - TVP25 251 17414,59%36,43%TVP13 338 9779,28%23,34%Polsat2 055 1755,71%14,37%TVN1 779 2954,95%12,44%
Sobotnie spotkanie znalazło się na trzecim miejscu wśród najpopularniejszych meczów Polaków w eliminacjach Mistrzostw Europy w piłce nożnej 2008. Na pierwszej pozycji uplasowało się spotkanie Polska – Portugalia, które 11 października zeszłego roku, obejrzało 7,2 mln widzów. Drugą lokatę zajął mecz Belgia – Polska z 15 listopada 2006 roku z widownią na poziomie 6,73 mln.

MeczStacjaDataAMRSHR %POLSKA - PORTUGALIATVP211-10-20067 209 29546,58%BELGIA - POLSKATVP215-11-20066 731 77742,45%POLSKA - AZERBEJDŻANTVP224-03-20075 251 17436,43%POLSKA - SERBIA I CZARNOGÓRATVP206-09-20065 204 57136,99%POLSKA - FINLANDIATVP202-09-20063 896 97228,52%KAZACHSTAN - POLSKATVP207-10-20063 440 94533,72%
Wśród widzów sobotniego meczu dominowali mężczyźni, osoby w wieku powyżej 45 lat, mieszkańcy wsi i największych miast oraz osoby z wykształceniem podstawowym i średnim.
ADH %PłećMężczyźni62,58%Kobiety37,42%Wiek4- 9 3,90%10- 154,86%16 - 194,00%20 - 244,30%25 - 295,98%30 - 347,54%35 - 394,13%40 - 447,46%45 - 4910,77%50 - 5412,18%55 - 5910,50%60+24,38%Wlk.miastaWieś37,85%< 50 tys.22,35%50-100 tys.7,73%100-200 tys.7,88%> 200 tys.24,18%ZawódTop management9,45%Pracownicy szczebla średniego11,38%Pracownicy fizyczni i rolnicy18,96%Emeryci34,69%Inne25,51%WykształceniePodstawowe47,54%Średnie32,49%Wyższe11,20%Inne8,77%

Kolejny mecz w ramach eliminacji Euro 2008 zostanie rozegrany już w środę 28 marca. Polska zmierzy się w nim z Armenią. Transmisja od godz. 20.10 na antenie TVP2.











