6,3 mln polskich widzów zobaczyło Michała Szpaka w finale Eurowizji

Sobotni finał 61. Konkursu Piosenki Eurowizji obejrzało w TVP1 i TVP Polonia 5,09 mln widzów, o 390 tys. osób więcej niż zeszłoroczny finał. Michał Szpak przyciągnął 6,32 mln widzów.

mk
mk
Udostępnij artykuł:

Oglądalność sobotniego finału Eurowizji pokazywanego między godz. 21.00, a 0.46 w nocy wyniosła w Jedynce 4,59 mln widzów przy udziale w rynku telewizyjnym na poziomie 37,58 proc. w grupie 4+ i 37,49 proc. w grupie 16-49. - wynika z danych Nielsen Audience Meauserement, przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl.

Dodatkowo transmisję oglądało jeszcze 499 tys. widzów w TVP Polonia (odpowiednio 4,08 proc. i 4,49 proc. udziału), co dało łącznie obu stacjom 5,09 mln oglądających oraz odpowiednio 41,66 proc. i 41,98 proc. udziału w rynku.

Gdy na scenie pojawił się Michał Szpak i zaśpiewał piosenkę „Color of your life”, w tym momencie widownia TVP1 wyniosła 5,76 mln osób, a TVP Polonia - 560 tys., czyli łącznie 6,32 mln widzów (łączny udział obu stacji wyniósł 42,72 proc.).

Drugi półfinał Eurowizji, w którym także wystąpił Szpak, przyciągnął w miniony czwartek do TVP1 i TVP Polonia średnio 3,84 mln widzów. Z kolei odbywający się we wtorek pierwszy półfinał muzycznego konkursu bez uczestnika z Polski obejrzało na obu antenach 1,96 mln osób.

Oglądalność półfinałów i finału Eurowizji 2016

Tegoroczny finał Konkursu Piosenki Eurowizji przyciągnął przed telewizory o 340 tys. widzów więcej niż zeszłoroczny, w którym Polskę reprezentowała Monika Kuszyńska. Wówczas koncert obejrzało w kanałach TVP1 i TVP Polonia łącznie 4,75 mln widzów przy udziale w rynku na poziomie 40,44 proc. w grupie 4+ i 38,12 proc. w grupie 16-49.

Biorąc pod uwagę oglądalność tylko z TVP1, to w tym roku finał Eurowizji miał drugi najlepszy wynik oglądalności od 2005 roku.

W ciągu ostatnich 12 lat najwięcej widzów zgromadził finał imprezy z 2014 roku, który obejrzało w TVP1 średnio 4,63 mln osób. Wówczas Polskę reprezentowali Cleo i Donatan, którzy zajęli 14. miejsce.

Oglądalność finałów Eurowizji w ostatnich latach

TVP1 w czasie transmisji finału Eurowizji zdecydowanie pokonała swoich wszystkich konkurentów w rynku telewizyjnym. Wiceliderem w tym czasie był Polsat, który nadawał wtedy film „Pacyfikator”, finał programu „Twoja twarz brzmi znajomo” i początek powtórki „Tańca z Gwizdami”, co dało mu 10,26 proc. udziału. Trzecie miejsce zajął TVN (filmy: „Dwa tygodnie na miłość”, „Twój na zawsze” i „Tylko mnie kochaj”; 5,48 proc.), a czwarte -  TVP2 (show „Kocham Cię, Polsko!”, film „Green Zone” i serial „Psychoza”; 5,25 proc.).

Taka sama była kolejność stacji wśród widzów w grupie komercyjnej.

Oglądalność finału Eurowizji 2016 w TVP1 na tle konkurencji

Michał Szpak w tegorocznym konkursie zajął 8. miejsce - trzecie najlepsze w historii naszych występów w Eurowizji (w 1994 Edyta Górniak zajęła drugą lokatę, a w 2003 roku Ich Troje - siódmą). Zdecydowały o tym zsumowane głosy widzów z poszczególnych krajów Europy połączone z głosami jurorów z każdego państwa. Jednak, gdyby brać pod uwagę wyłącznie głosowanie SMS-owe, to polski piosenkarz zająłby 3. lokatę.

##NEWS http://www.wirtualnemedia.pl/artykul/jak-mierzy-sie-ogladalnosc-telewizji-w-polsce ##

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"

Nowa prezeska wydawcy "Pisma"