W 2010 baza abonentów netto powiększyła się o 113 tys. klientów, z czego 60 proc. przyrostu miało miejsce w IV kwartale ub.r., tradycyjnie najważniejszym okresie dla rynku płatnej telewizji satelitarnej.
Dla porównania, Cyfrowy Polsat, największa platforma satelitarna w Polsce, w ub.r. pozyskała ponad 230 tys. klientów i zakończyła rok z liczbą 3,43 mln abonentów. Z kolei liczba klientów Cyfry+ nie zmieniła się i wyniosła na koniec grudnia ub.r. 1,55 mln.
Pre-paidowa Telewizja na kartę miała na koniec 2010 roku 712 tys. użytkowników, z czego 322 tys. stanowili klienci płacący za doładowanie. Ich liczba była wyższa o 23 proc. niż rok wcześniej. W tej liczbie znalazło się tez 31 tys. aktywnych klientów oferty Telewizji na kartę HD, która ruszyła w maju br. Tellenbach liczy, że klienci pre-paidowej oferty HD migrować będą do platformy N.

ARPU (średni przychód na abonenta) platformy N w IV kwartale br. wyniosło 60,2 zł i było o 5 proc. wyższe niż rok wcześniej. Wzrost ten wynikał głównie z przeprowadzonej w czerwcu br. podwyżki cen. Z kolei ARPU Telewizji na kartę SD wyniosło w tym okresie 11,4 zł (wzrost o 46 proc. w stosunku do IV kw. 2009 roku), a ARPU pre-paidowej oferty HD wyniosło 21,2 zł.
Markus Tellenbach liczy, że na koniec 2011 r. z platformy N korzystać będzie 900 tys. abonentów, zaś 100 tys. klientów będzie mieć Telewizja na kartę HD. Powyższe przewidywania nie obejmują jednak sytuacji, gdyby N zdobyła prawa do pokazywania meczów Ekstraklasy, o które zabiega. W 2010 roku nastąpić też powinien niewielki wzrost ARPU dzięki zwiększonej sprzedaży usług o wyższej wartości.











