84 proc. bogatych Polaków kupuje dobra luksusowe

84 proc. Polaków zarabiających powyżej 3,7 tys. zł miesięcznie kupuje dobra luksusowe – wynika z badania KMPG. Najczęściej uzasadniają to wysoką jakością tych produktów.

tw
tw
Udostępnij artykuł:

Wśród Polaków zarabiających miesięcznie powyżej 3,7 tys. zł brutto aż 84 proc. kupuje dobra luksusowe, przy czym połowa robi to przynajmniej raz na kwartał. Najczęściej takie produkty nabywają osoby o miesięcznych dochodach przekraczających 20 tys. zł brutto.

grafika

Stosunkowo niewielka grupa bardzo dobrze zarabiających Polaków – ok. 10 proc. – kupuje dobra luksusowe za granicą.

grafika

Zamożni Polacy nabywają dobra luksusowe przede wszystkim ze względu na ich wysoką jakość. Mały wpływ na ich decyzje w tym zakresie ma wizerunek znanych osób promujących określone produkty.

grafika

Marki luksusowe najbardziej kojarzą się bogatym Polakom właśnie z wysoką jakością, a nieco słabiej – z prestiżem i wysoką ceną.

grafika

Badanie popularności dóbr luksusowych wśród zamożnych Polaków zostało zrealizowane w grudniu 2009 roku i styczniu bieżącego roku przez firmę badawczą Norstat na zlecenie KMPG. Wywiady telefoniczne (CATI) i internetowe (CAWI) objęły 250 osób z całego kraju , z których 41 proc. zarabia miesięcznie od 3,7 tys. do 7,1 tys. zł brutto, 40 proc. – od 7,1 tys. do 20 tys. zł brutto, a 19 proc. – powyżej 20 tys. zł brutto.

PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL

NAJNOWSZE WIADOMOŚCI

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

Ziętara zginął, bo był dziennikarzem. Kto i dlaczego straszy teraz media, które o tym piszą?

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

KRRiT przedłuża koncesje. Chodzi m.in. o stacje Polsatu i Canal+

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Polsat Box udostępnił za darmo wiele kanałów

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

Współpracownica Agory bez pieniędzy po porodzie? Firma odpowiada "Solidarności"

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

KRRiT zaakceptowała plany mediów publicznych. Co z likwidacją kanałów TVP?

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu

Dwa nowe tytuły w ofercie InPostu. Zamówisz je do Paczkomatu